Ny grundvaccinering=ingen tävling på toklänge??

J

Java87

Hejsan!

Jag har ev en häst på G som jag ska ha på foder. Kruxet med den är att ägaren har glömt att vaccinera i år. Om man börjar om på en ny grundvacc, får jag då inte tävla denna då förrän efter ca ett år? Man ger ju två sprutor med 3 mån mellan sen en till efter 6 mån sen ytterligare en. Är det inte godkänt förrän vaccineringen är helt fullföljd??
Är de så så är ju inte hästen intressann.. Man vill ju inte vänta 1 år:eek:

Sv: Ny grundvaccinering=ingen tävling på toklänge??

Lugn och fin. 2 sprutor med 21 - 92 dagars mellanrum, sen sju dagar efter andra sprutan får du tävla.

Så, på en månad är hästen 'tävlingsklar'.

Senast ändrad:
Sv: Ny grundvaccinering=ingen tävling på toklänge??

Ahh.. Vilken tur! Det är sånt man inte tänker på, jag själv är ju så noga med att vaccinera mina hästar.
Tack så mkt:bow:

Liknande trådar

Islandshäst Hej, dum fråga kanske och troligen kommer jag inte iväg på tävling heller, men... Mina hästar har inte varit vaccinerade för...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: Teilani
·
P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag blir så less, därför skriver jag den här tråden! Idag skulle massa hästar i stallet vaccineras, så även min lillhäst som fick sin...
Svar
6
· Visningar
1 733
Senast: yemma
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 599
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V