Ny familjemedlem!!!

superstar

Trådstartare
:banana: :banana: :bump: :banana: :banana: :bump:

Nu är allting färdigt! Nästa helg blir jag hundägare. Lilla DSG-tiken TESSLA blir då min nya bästis. Åååh, va jag är glad. Och nervös.

Ska åka i veckan och köpa matskålar, mat, halsband, koppel, lite godis och tuggrejjer. Något mer? Står helt stilla i huvudet just nu. åååh, va spännande!

Men hur litet halsband köper man egentligen till en åtta-veckors DSG? Pyttelitet?

Bilder kommer!

Ullis :banana: :banana:

Sv: Ny familjemedlem!!!

Grattis vad roligt :bump::D
Lova att lägga in bilder på underverket. De är så otroligt söta när de är små (sedan också naturligtvis).

Ja, halsbandet behöver inte vara stort. Jag köpte ett jättelitet till min tjej o det kan hon fortfarande ha.. fast hon är 5 mån :rofl: (på yttersta hålet)

Här finns bilder! På de är hon ungefär en månad gammal, ser lite trött ut då de är tagna precis efter att hon har ätit.

http://www.pixbox.se/alb_show_id486369_page0.html

Nu måste alla säga att hon är jäääättesöt :angel: Jag har blivit så nervös att jag inbillar mig att det är en massa fel på henne. Hur ska jag kunna vänta tills på fredag? Aaah...

Här finns bilder! På de är hon ungefär en månad gammal, ser lite trött ut då de är tagna precis efter att hon har ätit.

http://www.pixbox.se/alb_show_id486369_page0.html

Nu måste alla säga att hon är jäääättesöt :angel: Jag har blivit så nervös att jag inbillar mig att det är en massa fel på henne. Hur ska jag kunna vänta tills på fredag? Aaah...

"Hon är jääättesöt!"
:)
Hoppas att det kommer gå bra med valpen!

Nej, jag har förstått att dom inbjuder till en hel del skratt :D :D

Ååhh.. nedräkning.. Tur att man jobbar hela veckan så det går fooort!

Ullis

Gud vad roligt!!!! Har precis fått hem min lilla goding (en RR) och vi gjorde missen att köpa vad vi trodde skulle bli de godaste tuggbenen någonsin, köpte en hel påse, och dem tycker hon inte om alls. Fick åka till affären och köpa lite olika godisar och ben för att se vilka hon uppskattade. Svårt att träna när hon inte vill ha belöningen :crazy:

Lycka till med valpen! Njut medan de sover....:devil:

Hon är jättesöt :love::love::love: fint tecknad o fin färg.

Det är helt underbart när man äntligen får hämta hem valpen. Och som martha säger: du kommer aldrig sluta skratta :bump:. DSG är bara sååå roliga o underbara..

Lycka till!

skojjigt =) Vill ju oxå ha valpis :mad: Köp ett katthalsband till vovven den första tiden... dom brukar passa :p

Tack alla som har sagt att hon är söt ;) :cool: :bow:

Teckningen och färgen är verkligen jättefin, tycker jag. De andra tre tikarna har mest svarta fält så jag blev så glad att jag fick den här. Tycker visserligen att de svarta är vackra och hade "tänkt" (inte för att färgen är viktigast direkt) en sån innan men jag smälte för lilla Tessla.

Var iväg och handlade idag, valphalsband hittade jag som gick att dra in ganska rejält, koppel fick jag däremot köpa på kattavdelningen. Inbillar mig att det är bra att det inte är för tungt!? En hel del tuggben och grejjer också, får se vad hon tycker om dem.

Och Eukanubas valpfoder, efter rekommendation från uppfödaren. Allt är färdigt, så kan hon inte komma NUUUUUU! :p

Ullis

Nu kan det väl inte vara så många dagar kavr tills du kan hämta hem "underverket"??? :rofl::love::rofl:

Turbo säger Välkommen :love::love::love:

183330.jpg

:love: :love: :love: :love:

Sluta fresta mig :p Hur ska jag nu kunna vänta?

Idag tänkte jag njuta av en av mina sista sovmorgnar på lääänge. Men invand i jobbrutiner som man är så vaknade man klockan åtta- pigg som en lärka. :rofl:

Ullis

Jag har ett tips angående tuggben. Köp så du har något utan knutar, sådana där raka.

Min Nila hade sån liten mun att hon föredrog raka ben som kindtänderna kom åt. Vid 10-12 veckor var hon så tuggig att man nästan måste hålla i ett sånt medans man gosade med henne.. det bara kröp i kroppen. Oftast hade hon ett att tugga på innan hon somnade. Behövde hjälp att varva ner efter lek o bus.

Tack för tipset!

Var till granngården igår och köpte faktiskt ett hundra-pack (!!) med smala, raka tuggben/-pinnar. Hoppas hon gillar dom! Tänkte inte på att det kunde vara en nackdel med knutar i kanterna, däremot var de som hade knutar så tjocka att jag tyckte de kunde vara för stora för min lilla, lilla tjej :love: Vi får väl se hur det går.

Ullis

Dom gillar hon säkert. ;)
Fanns 2 lägen på min i början, helt still eller full fart. Hon är 11 veckor på båda bilderna.
11vsoverinlindad.jpg

11vdragkamp.jpg

Sötnos! Jag vet inte vilket läge jag ska föredra, de kanske kompletterar varann rätt bra? :rofl:

Ullis

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp
  • Misstänkt rävskabb

Hästrelaterat

Omröstningar