Ny blomdoft ???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
Vaknade idag av att min 3-åriga dotter hade varit ovanligt tyst:smirk:
Hon kom in till mig vid nio-tiden & visade hur fint hon hade fått på sig sin "snöänglen"-pyjamas..
Jättefint svarade jag, men lade ganska snart märke till att hon hade krigsmålning på näsan & fingrarna :crazy:
& så var hon ovanligt kletig i håret :confused:

Kom fram till att krigsmålningen var Oboy & kletet var balsam..
Balsamet för att det blev mjuk :D
Tog med lilla damen in på toa för att tvätta av lite av varje & såg att balsamflaskan (som var nyöppnad) låg uttömd på golvet:eek: :eek:

Jaja, hällde tillbaka i flaskan & duschade henne..

Sedan när jag kommenderat in henne på rummet för att städa upp lite så fick jag syn på min vattenkanna på hennes ritbord ?!?!?
Tog upp den & kollade inuti...
Oboy !
När jag frågade varför hon hade hällt oboy i vattenkannan så svarade hon (naturligtvis) för att vattna blommorna !
Och varför hon hade oboy till det :confused: :confused:
:idea: För att blommorna skulle lukta gott:idea: :d :rofl:
 
Sv: Ny blomdoft ???

Det busigaste jag gjorde när jag var liten var nog inte så allvarligt.. det var nog att rita på en dörr med blyerts tror jag och att klippa håret på någon barbiedocka.. Sen fick jag inte ha den lilla saxen på ett tag. Gjort nåt bus med mat har jag aldrig.. tur är väl det.
 
Sv: Ny blomdoft ???

Min dotters bästa vän, hon fyra år och vänner fem snart, klippte av hennes hår för ett tag sen (inte helt ovanligt) dottern var jättelycklig men såg ut som hon var direkt hämtad från nåt program om barn på barnsjukhus med typ leukemi. Det gick som tur var klippa så det blev ok, hon är t.o.m väldigt söt i kort hår.
Veckan efter kommer dottern och vännen ner för trappan och hon gråter för hon slår i tån, hon har en handuk över huvudet och när jag lyfter den för att se hur det gick så golvas jag nästa av lukten av Vicks. Sån där som man kan smörja sig med på typ bröstet eller under näsan när man är förkyld... Vi tvättade håret fyra gånger, med både schampo, tvål, såpa och diskmedel men det blev ingen större skillnad, lukten dämpades men det var fortfarande lika kletigt. Vicks är väldigt vattenfast! Ungen tog väl ingen större skada men hon frös en del, var väl ungefär som att ha hela huvudet fullt med linement. Fick bort det dagen efter när jag kom på att vanlig hudkräm löser vattenfast mascara, så det blev nivea och sen Yes sen var det nästan borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp