Ny arbetsintervju

Jag var på en ny arbetsintervju idag. Jag fick inte så jättemånga frågor utan fick mest information. Min känsla är att jag inte får jobbet. Saknar ju en del kompetenser såsom exempelvis röjsåg och motorsåg. Är ju tjock också vilket indikerar att jag inte rör mig så mycket. Men jobbet låg jävligt bra till faktiskt, bara 7-8 km hemifrån. Närmare än så går nog inte att få jobb.

Men det är väl bara att söka vidare.

Jag var på en ny arbetsintervju idag. Jag fick inte så jättemånga frågor utan fick mest information. Min känsla är att jag inte får jobbet. Saknar ju en del kompetenser såsom exempelvis röjsåg och motorsåg. Är ju tjock också vilket indikerar att jag inte rör mig så mycket. Men jobbet låg jävligt bra till faktiskt, bara 7-8 km hemifrån. Närmare än så går nog inte att få jobb.

Många inom park och anläggning har övervikt det är inget som hindrar dom i deras arbete och inget man brukar ta hänsyn till vid en anställningsintervju. Att du inte har röjsågskort eller motorsågskort är ju också relativt lätt avhjälpt. Hos oss har vi kontinuerligt den typen av utbildningar för personalen. Håller tummarna för att du får jobbet!

Och för att spinna vidare på jobbtemat, jag sökte ett jobb i fredags och blev utsatt för tre test. Det sista testet gjorde jag idag. Man skulle läsa ett påstående och sen kolla i infomationen man fick om påståendet var sant, falskt eller oklart. Jag fick ett dåligt resultat. Jag var långsam och hade många fel.

Så fint då. Jag är tydligen både tjock och korkad.

Vet inte vad jag ska göra med resten av mitt liv. Tänker ibland att jag skulle vilja starta eget, kanske ha liten plantskola och kanske odla frukt, bär, nötter och grönsaker. I nästa stund vill jag inte alls det när jag ser framför mig hur jag kommer få jobba häcken av mig dygnet runt. Och med tanke på att jag är trött och har svårt att komma igång med saker, så är det inte alls en bra idé.

Äh. Hopplöst.

Men vad coolt att du kommer på intervjuer! :bump:Håller tummarna

Jag fick inte jobbet. Jag hade inte räknat med besked så snabbt men det kändes redan på intervjun att jag inte var aktuell för jobbet.

Sökte ett nytt idag också, men i ansökan kunde jag inte fylla i att jag hade någon relevant utbildning för jobbet. Så jag är väl körd där också.

Så jävla marigt att jag inte har någon utbildning inom administration, men det är där jag har erfarenhet. De utbildningar jag gått har varit jordbruk, kretslopp och trädgård och de områdena får jag inte jobb inom.

Senast ändrad:
Jag fick inte jobbet. Jag hade inte räknat med besked så snabbt men det kändes redan på intervjun att jag inte var aktuell för jobbet.

Sökte ett nytt idag också, men i ansökan kunde jag inte fylla i att jag hade någon relevant utbildning för jobbet. Så jag är väl körd där också.

Så jävla marigt att jag inte har någon utbildning inom administration, men det är där jag har erfarenhet. De utbildningar jag gått har varit jordbruk, kretslopp och trädgård och de områdena får jag inte jobb inom.
Äsch då! Det finns inget utrymme i tex det personliga brevet eller liknande att fylla i erfarenhet?

Jag har blivit kallad till ytterligare en jobbintervju. Det är samma typ av jobb som förra intervjun. Jag tror redan så här i förväg att jag inte kommer få det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 584
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 475
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar