nummerskylt

M

mysis

Hur funkar det nuförtiden, ska man ha egen nummerskylt med sig till dressyrtävlingen (lokal)? Eller får man låna i sekretariatet?

Sv: nummerskylt

det ändrades för ett par år sen, man ska alltid ta med sig egen nummerlapp till tävling. ibland kan det finnas att låna någon enstaka om man har glömt, men jag tror inte det finns några tävlingar där dom håller HELT med sådant längre...

Jag har ganska bestämt för mig att man inte behöver nummerlapp på lokal längre men kolla i TR för säkerhets skull

Jag tävlade i höstat lokal utan nummerlapp och då frågade jag domaren om detta, jag hade glömt min hemma, och hon sa att på lokal behöver man ingen lapp.

Jag har inget TR här så någon annan får ge klarhet i detta.

Senast ändrad:

Ja, du ska ha nummerlapp på lokaltävling, och ja, du ska ha med den själv om inte arrangören meddelat att det går att låna.

Jfrelin: TR säger att man måste ha nummerlapp på alla tävlingar domaren du frågade var inte uppdaterad (förut behövde man inte på lokal, men sedan några år måste man ha på alla tävlingar över klubbtävling)

Aha jag försökte kolla på ridsport.se men hittade inget i TR ändringarna. De hade ändringarna seda 2003. Det var förra året jag tävlade..... ja ja jag har alltid nummerlapp iallafall

Jag har alltid med mig egen men det finns nästan alltid att låna. När min kompis glömde en gång gjorde de en provisorisk i sekretariatet, det brukar alltid gå att lösa. Men det är ju helt klart bäst att ha en egen.

ok, ska kolla vidare, för jag har kollat på Hööks och där fanns inte.

lustigt, då måste dom ha varit slut?
hööks har minst två olika modeller, dom brukar finnas i kassan. verkar konstigt om båda skulle ha varits lut..

*tipsar lite* till min första tävling gjorde jag en egen "jättefin" nummerskylt i kartong med snören... :D vad gör mani nte när man är desperat... :angel:

hööks har nummerskyltar. iaf om man beställer från nätet eller postorder

I en ridsportaffär, eller beställa i en ridsportkatalog. T ex Hööks och Börjes har...

Zandrizzz skrev:
I en ridsportaffär, eller beställa i en ridsportkatalog. T ex Hööks och Börjes har...

det flesta ridsportsbutikerna har nummerlappar!
jag själv har nummerlapp på lokal och uppåt..:smirk:

Det finns inte på hööks när jag kollar varken i butik eller via nätet. Men jag var i flyinge precis och kollade på Monty Roberts, och då köpte jag en nummerskylt i butiken där! Problem solved! Redo för min dressyrtävling 25 maj på den fronten.

man måste väl ha med sig egen tror jag! jag har alltid det! men glömmer 4/10 ggr att sätta på den på den! tur att ingen märkt ngt i allafall..

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 909
Senast: settis
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
419
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka