Nummerlapp/väst

E

emelit

Är det så att man ska ha väst i uthållighetsprovet och vanlig liten nummerlapp i dressyren och hoppningen?

Sv: Nummerlapp/väst

på endagstävling har man en stor nummerlappsväst i alla tre momenten

mm lite ologiskt och förvirrande ja......men ridsportsförbundet e ju inte precis kända för att göra det enkelt för ryttarna....

Det är väldigt olika beroende på vad tävlingsarrangörerna bestämmer.
MEN i terrängen har man alltid den stora nummerlappen på ALLA tävlingar.

På dom större elittävlingarna brukar man bara ha liten nummerlapp på hästen i dressyren och hoppningen.

På några "vanliga" tävlingar har man den stora nummerlappen i hoppningen och terrängen och en liten på hästen i dressyren.
eller så har man den stora i alla momenten, men som sagt det bestämmer tävlingsarrangören.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Ajda
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka