Nu vill jag ha hjälp!

C

Colombia_Girl

Nu vill jag ha hjälp!
Jag vill/måste få veta skillnaden mellan

Krafft protein och Soja protein.

*För/nackdelar
*Pris skillnad
*max givor för respektive medel
*risker

Ja allt ni kan komma på!

Tackar för all hjälp!!
 
Sv: Nu vill jag ha hjälp!

Colombia_Girl skrev:
Nu vill jag ha hjälp!
Jag vill/måste få veta skillnaden mellan

Krafft protein och Soja protein.

*För/nackdelar
*Pris skillnad
*max givor för respektive medel
*risker

Ja allt ni kan komma på!

Tackar för all hjälp!!

Fördelar/nackdelar med soja = billigt, finns maxgiva, mest proteiner för pengarna

Fördelar/nackdelar med protein = DYRT, finns ingen maxgiva

soja kostar runt 5,4 kr/kg och kostar ca 12-13 kr/kg

Maxgivan för soja ligger på 100g/100 kg men det går att ge mer utan problem om man tar invänjningen sakta. Protein finns det ingen maxgiva på!

Jag ser inga risker med nåt av fodrena. Jag ger helst soja, billigt, bra med protein!
 
Sv: Nu vill jag ha hjälp!

hohooo är det ingen mer som har några erfarenheter av soja eller krafft protein??
 
Sv: Nu vill jag ha hjälp!

Jag har aldrig provat krafft protein men jag vet att det innehåller potatisprotein som har en bra sammansättning.
När det gäller "maxgiva" skulle jag inte göra någon skillnad mellan soja o potatisprotein, lättlösligt protein ger alltid risk för farliga tarmstörningar om man använder det fel.
Krafft protein är mycket dyrare per gram protein.
PL
 
Sv: Nu vill jag ha hjälp!

kan du rada upp var lättlösliga protein finns och motsatsen? svårlösliga protein? var finns dom?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
500
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 695
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp