Nu vart julen slut för vår del!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flo-Jo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 383
F

Flo-Jo

Nudlar resten av Januari,,,
Varför ska de va så dyrt att åka in en Lördag efter middag till Djursjukhuset?

Allt började med en klåda som i sin tur gick över till att pälsen lossnade smått på bringan efter de på halsen, ringde till Malmö Djursjukhus och dom ville avakta.
När han i Lördags började klia sår på huvet så tänkte vi nä nu måste vi in.
Efter att ha googlat på nättet så var den största fassan Skabb..Ush jag vet ju hur han rullar sig i skit och så vi den här tiden då vårt Sverige kryllar av små godigheter i gräs och buskar ***buurr*
Väl inne så konstaterades de att han hade en hund infektion vad den nu hete?? Men de viktigaste den smittar INTE!
Antibiotika skrevs ut samtidigt så kom vi fram till att raka honom på bringa och hals där såren syntes och på huvet för att minska infektions risken och även underlätta för honom och för mig.
Behandlade även hans troligen störrande nos som hade några små irriterande kvalser och eftersom en behandlas så fick dom andra 2 också en dos.

4000 kr fattigare och en Siberian husky som mer ser ut som en fel rackad pudel ligger nu bredvid mig och att inte glöma den vackra fyrkanten han har i huvet...såå vacker..Han får ha min handstickade vackra halsduk när vi är ute i kylan Gud älskling men vad är du inte värd?
Jag kan leva på mina nudlar så länge du är FRISK!

018_24210640.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu vart julen slut för vår del!

Det där såg inte roligt ut. Liknar lite det min häst hade. Hon fick också någon antibiotika och rakning och tvättning gjorde susen.

Men du får väl ut något på försäkringen? Gick det inte att direktreglera? Eler det kanske det gjorde?

Åkte in med min förre hund i somras. Han hade ett bitsår och haltade rejält. De fick söva ner honom och lägga drenage. Frågade vad det skulle kosta ungefär. Max 3000, sa de, om det behölvde röntgas. Det behövdes inte men det slutade på 5000. Tror jag betalde 3000 när allt var klart med försäkringen. Men så är det att ha hund :) Man får ju se till att ha sparat till sådana tillfällen så löser det sig.

Sv: Nu vart julen slut för vår del!

Vad är det med Siberian husky's i denna tid?
Ägaren till hästen får också leva på nudlar tack vare sin Husky som har något knas med ett framben.
Kan tillägga att det är Morsan här på buke som åkt på besök till djurkliniken.

Jag hoppas din vovve kryar på sig snart! :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka