NU tror jag på hokus pokus (Läs)

K

Kenzi

Mitt i all sorg (min ena häst har fått avsluta sina dagar igår) så finns det glädje! jag tog en häst på foder (5år) för en månad sedan, han gick igenom besiktningen men en vecka senare blev han halt, veterinären konctatera kotledsinflammation, han har stått sen dess och inte blivit bättre. Dessutom har han bockat och saprkat bakut vid ridning (INNAN han blev halt alltså). Igår hade en i stallet ut en EQUITERAPEUT. Jag har aldrig trott på sånt där men visst varför inte ge de en chans. Han behandlade min häst, hittade en låsning i Sl leden, poff så haltade han inte mera! :rofl: Så på söndag får jag börja skritta med honom :D Gissa om jag är glad, sen får man se om det verkligen är så enkelt, men om det är det, vad fel vi kan ha ... han kommer verkligen att få behandla mina hästar i framtiden som komplement till veterinärerna.

Sv: NU tror jag på hokus pokus (Läs)

Det kan verkligen vara så enkelt =)

Equiterapeut är inget hokus pokus, jag anser att man kan likställa dom med sjukgymnaster.

Mitt i all sorg (min ena häst har fått avsluta sina dagar igår) så finns det glädje! jag tog en häst på foder (5år) för en månad sedan, han gick igenom besiktningen men en vecka senare blev han halt, veterinären konctatera kotledsinflammation, han har stått sen dess och inte blivit bättre. Dessutom har han bockat och saprkat bakut vid ridning (INNAN han blev halt alltså). Igår hade en i stallet ut en EQUITERAPEUT. Jag har aldrig trott på sånt där men visst varför inte ge de en chans. Han behandlade min häst, hittade en låsning i Sl leden, poff så haltade han inte mera! :rofl: Så på söndag får jag börja skritta med honom :D Gissa om jag är glad, sen får man se om det verkligen är så enkelt, men om det är det, vad fel vi kan ha ... han kommer verkligen att få behandla mina hästar i framtiden som komplement till veterinärerna.

lite beroende på hur länge hästen har haft problemet så kan det behövas en behandling till, beror ju lite på om hästen gått så pass länge att den börjat felbelasta andra muskler och börjat anv sin kropp fel vilket kan leda till att problemet kan återkomma så att man kan behöva justera igen. Men som sagt va det är ingen hokus pokus jag lovar

Härligt :banana:

Fast.. equiterapeuter är inge hokuspokus som sagt... trodde du anlitat hästpratare eller homeopat lr nått :p

Vad härligt att det händer nått positivt för dig efter det som hänt.

Min gamla tävlingshäst var det samma sak med. Det började med att jag fick så förbannat ont i ryggen av att rida honom och sen började han markera.
Jag drog slutsatsen att han var sned och tog ut ET. Dagen efter hade hältan försvunnit och jag kunde börja rida och bygga upp honom.
Det krävdes ett par behandlingar för att hålla honom "á jour" och sedan tog jag ut ET vid behov.

Liknande trådar

Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 770
Senast: pews1972
·
G
Hästvård Hej min halvblodsvalack född 2004 kom hem halt till mig i början av juli efter att ha varit utlånad på foder i två år. Fodervärden...
Svar
6
· Visningar
4 545
Senast: Goldilock
·
Hästvård Min häst har en lååång historia bakom sig... Jag köpte honom i Maj 2010 och allt var frid och fröjd! I Juli tappade han vänster baksko...
2
Svar
25
· Visningar
5 941
Senast: Coolfrees
·
K
Hästvård Jahapp igår avlivades min häst (läs tidigare trådar av mig) =( Och på måndag ska jag till klinik med min nya. Jag blir tokig, i alla...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Tinen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka