Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

L

Laahra

Har ett sto e.Marco Mitras -Landesfurst- Midas. Inte så stor 1.58 men har hittills inte lämnat smått. Från 1.64-1.75. Har tidigare använt Antaeus (Accord ll- Argentan), Guido, Saint amour o ett årsföl e Empire. Nu e d så att jag har hittat en Wow hingst, men han är för året inte godkänd för svensk avel (Le Champ Ask).Annars har jag inte hittat "den" hingsten än. '

Stoet har bra teperament, god ridbarhet. Lite kort i modellen (men lämnar ej korta avk), lite långa kotor, ngt lågställd (dock väldigt lite), nöjaktigt korrekt i benen. Bra galopp, helt ok trav o skritt.

Har ni nått bra tips? Hingsten ska vara på TAI ej fryst!
Har sj gjort följande lista:

Aerline H
Tornesh
New Balance
Niveua
Manhattan
Empire
 
Sv: Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

Ja, har ej sett avkommor av all dem du tar upp men empire vet jag lämnar bra typ o bra gallopp! Click and cash föl som föddes i helgen (lenes) fick lååånga ben apropå det men det kanske ej är en hingst du gillar?
 
Sv: Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

Ja, har ej sett avkommor av all dem du tar upp men empire vet jag lämnar bra typ o bra gallopp! Click and cash föl som föddes i helgen (lenes) fick lååånga ben apropå det men det kanske ej är en hingst du gillar?

Har kollat C C, men det har inte "klickat";)
 
Sv: Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

ok, inte här heller men jag ska vänta till avkommorna är 3 innan jag def bestämmer mig ang Clicken :).

Men hur blev Empiren då? O hur blev saint amour?

jag skulle aldrig välja Niveau om jag ej såg att han lämnar bättre än vad han är iallafall när det gäller typ. Ser ut som en tax. hade tänkt att ta emmerton då jag har voltaire då det skall vara bra kombination men han är verklien en "tax". MEN jag har ju förstått att flera här är nöjda så kanske han ger bättre typ än vad han är? Ja, bara en tanke...
 
Sv: Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

ok, inte här heller men jag ska vänta till avkommorna är 3 innan jag def bestämmer mig ang Clicken :).

Men hur blev Empiren då? O hur blev saint amour?

jag skulle aldrig välja Niveau om jag ej såg att han lämnar bättre än vad han är iallafall när det gäller typ. Ser ut som en tax. hade tänkt att ta emmerton då jag har voltaire då det skall vara bra kombination men han är verklien en "tax". MEN jag har ju förstått att flera här är nöjda så kanske han ger bättre typ än vad han är? Ja, bara en tanke...

Empire är ett årsföl som ser bra ut, men min far som e med i det hela är nöjd men vill gärna prova en annan hingst. Saint Amoren ser jättetrevli ut 2 år. Vågar inte använda honom förräns vi ser hur hög hon blir. Lägger till nu Amitage o Common Sense. Har dock hört att Armitage kan ha sämre spemarkvalitet, sen e jag tveksam till CS då han är bara 3 år, men jag gillar honom skarpt!Dessutom har en mkt trevlig far och farfar hmmmm....

Ps. vill nog oxå se Niveau avk först som 3-åringar...
 
Sv: Nu står d still i hjärnan...hingstvalshjälp...

Nu vet inte jag var du bor,men Le Champ har du ju möjlighet att använda.
Köra till DK.
Få på TAI och registrera i Oldenburgförbundet som en god anarkist :D ,dom kommer ju hit för föl/sto bedömning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp