nu ska jag göra en anmälan. ( gäller en vetriär)

Sv: nu ska jag göra en anmälan. ( gäller en vetriär)

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha ut av den här tråden. Att veteriären inte gullar med hästen utan sköter sitt jobb tycker jag är en förutsättning för att jag ska anlita veterinären. Gulla med hästarna gör inte ens jag, varför skulle jag betala veterinären för att göra det?

Enklare uppgifter som t ex stygntagning tycker jag att varje normal hästägare ska kunna utföra, om hästen inte är helt uppåt väggarna galen.

Vad är det som hon har gjort som är oschysst mot er? Och vilka är "ni"?

Om det finns möjlighet så kan ni ju byta vet om ni är så missnöjda. På vilket sätt är hon otrevlig mot er?

Ditt inlägg var väldigt svamligt, säger som resterande.
När det gäller veterinärer så har man nog bara tur om dom hälsar å klappar mm med hästen. Sen är väl dom som alla andra när det gäller sitt jobb. Dom ska göra sitt jobb. Tala om för ägaren vad som gäller mm. Men just när det är hästar så får man göra det mesta själv som att spruta, lägga om, ta stygn mm. annars får man beställa tid med distriktarna att dom kommer ut. Att hon flög iväg kan nog vara att hon hade annat att göra å hon lita på er att ni skulle fixa det.
Det du säger är inge ovanligt.
Så är du inte nöjd med denna så får du byta vet.

Jag förstår ingenting utav det du skriver..
Men om du inte är nöjd med veterinären varför kontaktar du samma veterinär igen då? Då ringer man till någon annan nästa gång!

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha ut av den här tråden. Att veteriären inte gullar med hästen utan sköter sitt jobb tycker jag är en förutsättning för att jag ska anlita veterinären. Gulla med hästarna gör inte ens jag, varför skulle jag betala veterinären för att göra det?

TS: Förstår inte riktigt ditt förstainlägg men håller med ovanstående och alla som sagt att du/ni ska byta veterinär. Det är precis som att byta hovslagare, är man inte nöjd så byter man.

Låg hästen ner när såret syddes?

Att vet. hörde sig för innan hon kom ut samt att hon åkte snabbt kan faktiskt bero på att andra jättesjuka djur väntade. Hur glad skulle du bli om din häst hann dö i kolik för att veterinären gullade med någon annan häst?

Om jag minns rätt så har TS sagt i tidigare trådar att hon har lite svårt med stavning osv.

Vi får försöka tolka så gott det går och vara snälla... :)

TS: Rätta mig om jag har fel. :)

MMM men hon är även osjust mot oss ochså.

Det är inget i din berättelse som tyder på att vetten gjorde fel. Vetten tyckte att hästägaren kunde sköta ett sår själv (det brukar man ju kunna göra) men när hästägaren förklarade att det faktiskt var allvarligt så kom vetten och behandlade hästen o gav ägaren råd om eftervård. Hästen blev bra sa du, vad är det då för fel? Så nej ni ska inte anmäla för det finns inget att anmäla för.

Betr ovanstående, det har inte med veterinärens yrkesutövning att göra, men om ni inte tycker att vetten har ett trevligt sätt - som person alltså - så byt för all del veterinär. När jag hade katt fanns det en gubbe som jag var hos en gång och sen aldrig mer pga att jag tyckte han var så sur och dessutom hårdhänt med katten. Man köper faktiskt en tjänst av en veterinär, man ska ju kunna tycka det känns bra på alla plan.

Våran hund som vi har. redan som valp har han haft problem med öron inflation. men en gång så var vi tvugen att åka till denna eftersom han skulle vacceneras mot en massa sjukdommar så sa hon så här om attjo" denna hund är elak." det var bara för att våran hund inte gillar när man petar i hans öron. Och han morrade lite när vet tog i hans öra..

Jag är bara glad om veterinären inte gullar och stojar med djuren. De behöver bara göra det de ska. Det är oftast lugnare så.
Gullandet kan jag dessutom göra själv, helt gratis.
Om du inte gillar veterinärens personlighet, gå nån annanstans då?

:crazy::crazy::crazy: det luktar troll här tycker jag?!

Nej, det är inte trolleri.

Annie_cool: tråkigt att du känner att veterinären inte är snäll. Men snäll ska den ju inte vara utan behandla djuret. (och vara snäll ändå givetvis, men jag menar att det ju inte är så att vet hälsar på hästen för att mysa)

Jag tycker ofta att veterinären är lite för 'ogullande' mot min häst och även stallägaren som hjälper mig med att ge tant cortison nu. Men det är ju bara för att hon är min älskling och jag är överkänslig då. Jag kan göra samma saker med andras hästar utan att tycka att jag är sträng eller elak. Men när det gäller min egen...Nje, då är det lite annorlunda. :)

Nu är det ju så att veterinärer och andra personer som vistas i många olika stallar och besättningar under loppet av en dag utsätts för en massa smittorisker - och riskerar att föra dessa smittor vidare till nästa stall.
Ur smittskyddssynpunkt är därför minsta möjliga gullande att rekommendera. Det är av omtanke om djuren.

Jo jag antar det.
men sen var det ju dags att ta bort stygen joch så ringde mia till denna. hon sa" du kan ta bort stungen själv. det fixar du." sa hon. Nå väl blev väl bara choacd av det hon sa antar jag.

Nuförtiden använder man (iallafall på hundar) självläkande stygn också, dom behöver man inte ta bort utom dom "läker bort" av sig själva. och att ta bort stygn själva gör man väl nästan alltid? iallafall på människor.

Veterinärer blir ju inte betalda för att gulla med hästarna eller djuren, och om din hund morrade när hon petade i öronen kanske hon fick uppfattningen av att den var elak? Du lever med din hund varje dag och vet att han är snäll, men om hon får träffa honom en gång och han morrar när hon börjar kolla på hunden så kanske det slank ur henne? :)

Våran hund som vi har. redan som valp har han haft problem med öron inflation. men en gång så var vi tvugen att åka till denna eftersom han skulle vacceneras mot en massa sjukdommar så sa hon så här om attjo" denna hund är elak." det var bara för att våran hund inte gillar när man petar i hans öron. Och han morrade lite när vet tog i hans öra..

Första gången de pratar om din hund i tråden så citerar du veterinären med "denna hunden är dum".
Andra gången du citerar säger du "hunden är elak".
Det kan inte vara så att hon sag till hunden "-nu är du dum"? Så kan jag nämligen uttrycka mig när jag tycker att någon häst är fjantig när jag grejjar med den.
Det betyder ju inte att jag tycker att hästen och ägarna till denna är helt kokkobello..

I övrigt måste jag säga att jag är otroligt glad att inte min veterinär gullar med min häst.
Det är liksom dyrt som det är och betala en massa extra för att en veterinär ska vara social med folk och djur - det har jag ingen lust med.

Plocka stygnen själv är absolut inte konstigt det trodde jag faktiskt att i stort sett alla gjorde.
Håller även med de som sagt att plocka stygn och spruta en häst borde höra till grundkunskaperna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka