Nu samlar vi alla goda råd här...

Sv: Nu samlar vi alla goda råd här...

Humm...varför har man halkiga golv på utställningar/agilitytävlingar etc? Borde det inte vara självklart att fixa ett ordentligt underlag...

Svårt att täcka en hel islada eller två... Det är fruktansvärt utrymmeskrävande, ändå har många raser små ringar när det är innomhus...

Jo, det är klart. Men jag tycker ju att NÅN borde kommit på en smart lösning ;) Och om det inte går, ja då borde det vara upp till var och en om man vill preparera tassarna så hundstackarn inte behöver halka runt...jämför med broddar på en hal hoppbana exempelvis. Nu kanske det inte riktigt går så vilt till i utställningsringen, men det finns ju mer fartfyllda moment i t.ex agilityn. Och tänk dig själv att försöka trava runt och visa upp dig när du egentligen mest känner dig som Bambi på isen.

Fast på agility är matta ett krav (tror jag iaf, jag har aldrig tävlat på halkigt golv iaf) och på lydnaden har de oftast matta på inkallningssträckan.

Sen är det ju så att Coca Cola är ju hyffsat snällt mot tassarna, men det finns alla möjliga sorters klister som inte är tassvänligt som folk kletar på. Därför är det bäst att förbjuda alla preparat.

Och som sagt, jag har lärt min stora luns som vanligtvis välter allt i sin väg att trava fint och snabbt på hala underlag, så det går. Ingen går in på lydnadsplanen oförberedd, varför gå in i utställningsringen oförberedd..?

//E

Okej, men det är ju bra i alla fall :)

Det tänkte jag förstås inte på, men med tanke på vilka idioter det finns så borde det ha varit uppenbart... :P

Såklart ska man förbereda sig på bästa sätt, tycker ju jag. Kan inte påstå att jag är insatt i ämnet, reagerade bara på att det verkade vara så vanligt med halkiga golv, vilket känns lite orättvist mot hunden.

Jo, fast alla har ju samma förutsättningar om alla tävlar på halkigt golv. Om vissa klistrar blir det genast orättvist.

//E

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nej tänker ni! Inte en till rasvalstråd. Jo säger jag, snälla läs:D Jag börjar eller snarare börjar ännu mer längta efter en egen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 660
Senast: mathilhill
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 762
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 335
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar