Nu närmar sig skräckens dagar

Sonic76

Trådstartare
ja, jag talar om nyår. Är det stesolid som gäller? Står på kölista till hundhotellet på arlanda men det lär väl knappast bli aktuellt.
Sist nyår bodde jag ändå på ett hyfsat lugnt ställe, men det slutade med två-tre timmars ren fasa för hunden. Jag trodde verkligen hon skulle dö av skräck.
Tips och råd?
Skotträdd är hon inte, men raketer och smällare det pallar hon inte alls

Ett billigare tips till Arlanda är camping. Raketer är förbjudna på campingar. Min förra vovve var också livrädd och grannarna hade säsongscamping på Ragneruds camping och var där och firade varje år. De tog med henne så slapp hon lida hemma. Kolla med ett par polare om att hyra en stuga ihop tex inne på ett campingområde :)

Ett billigare tips till Arlanda är camping. Raketer är förbjudna på campingar. Min förra vovve var också livrädd och grannarna hade säsongscamping på Ragneruds camping och var där och firade varje år. De tog med henne så slapp hon lida hemma. Kolla med ett par polare om att hyra en stuga ihop tex inne på ett campingområde :)
Smart, ska ringa ragnerud och kolla. Har funderat på camping men inte hittat nån. Ska söka mera :D

Jadu.. Jag ska fira mitt första nyår med min omplacering som är skotträdd. Funderar på att ta bilen några mil rakt ut i skogen och sen sova där, i bilen. Men min är o andra sidan inte livrädd, bara rädd, tror jag..

Finns många vinteröppna campingar nära dig. Kan rekommendera Hafsten som även har vinteröppen restaurang samt ett litet spabad och fina promenadvägar vid havet. Där är dessutom lite folk så det känns inte helt öde :).

Jadu.. Jag ska fira mitt första nyår med min omplacering som är skotträdd. Funderar på att ta bilen några mil rakt ut i skogen och sen sova där, i bilen. Men min är o andra sidan inte livrädd, bara rädd, tror jag..
HAr ju ingen bil annars hade jag ju gjort så :)

Usch! Vår förra hund var livrädd för smällar och mådde skit på nyår :cry: Nu finns han inte mer så han slipper det lidandet.
Men vi har en valp som jag hoppas inte blir så rädd utan klarar sig bra. Det smäller inte jättemycket där vi bor men för den förra hunden räckte det för att han skulle bli livrädd.

Jag gav alltid mammas corgi sobril. Hon sov gott över nyåret. Inga problem i form av rädslor och annat. Jag rekommenderar verkligen sobril eller stesolid framför andra lugnande.

Jag gav alltid mammas corgi sobril. Hon sov gott över nyåret. Inga problem i form av rädslor och annat. Jag rekommenderar verkligen sobril eller stesolid framför andra lugnande.
Tyvärr hjälper det inte alla. Nu har jag ingen skotträdd/fyrverkerirädd hund - men jag har en gång haft. Vare sig Stesolid, Sobril eller Valium hjälpte denne när fyrverkerierna tjöt. Hon har helt skottfast för skott och bomber, men tjutet från fyrverkerier gjorde henne skräckslagen.

Räcker det verkligen att ta in på en camping, brukar de ligga så isolerat att det inte skjuts raketer runtomkring?
Det beror givetvis på från camping till camping. Många brukar ju ligga avsides i områden som inte besöks så mycket vintertid. Hafsten och Ragnerud har inga hus i direkt närhet.
Ts bor på min gamla hemort och de campingarna funkade bra för min förra vovva:)

Jag har sett och hört så många nu som oroar sig inför nyår att jag börjat fundera på att erbjuda folk att komma hit med sina vovvar den stunden/de timmarna det är som värst. Sitter ändå själv med hundarna då sambon jobbar natt. Våra grannar har små barn och skjuter kl 20 (då brukar vi ha godisregn här inne sedan ett par minuter). Sedan har vi någon km till nästa smällande ställe och bor mitt ute i skogen så våra två brukar inte ens märka något (fastän tiken är lite missnöjd med smällande annars). Brukar ha på nåt hyfsat tungt på stereon som vanligt så löser det sig ;)
Funderar på om det är helt befängt att erbjuda sig på detta viset, känner mig typ creepy :o

Jag har sett och hört så många nu som oroar sig inför nyår att jag börjat fundera på att erbjuda folk att komma hit med sina vovvar den stunden/de timmarna det är som värst. Sitter ändå själv med hundarna då sambon jobbar natt. Våra grannar har små barn och skjuter kl 20 (då brukar vi ha godisregn här inne sedan ett par minuter). Sedan har vi någon km till nästa smällande ställe och bor mitt ute i skogen så våra två brukar inte ens märka något (fastän tiken är lite missnöjd med smällande annars). Brukar ha på nåt hyfsat tungt på stereon som vanligt så löser det sig ;)
Funderar på om det är helt befängt att erbjuda sig på detta viset, känner mig typ creepy :o
Det är väl inte creepy, fick samma tanke när jag läste tråden, jag har en soffa jag kan låna ut. Eller så tar jag soffan så kan jag erbjuda min 120 säng i sovrummet med dörr som kan stängas.:up:

Hade hundhuset varit färdigbyggt till dess hade jag lätt kunnat tänka mig låna ut tre platser till rädda hundar. Vi bor OFF. Men vi kommer inte ha utegårdarna klara till dess och med luckor i väggarna.....inte bra.

Ja det är verkligen inte kul att ha en hund liggande på en under täcket, skakandes och okontaktbar....
Såg att hafsten hade ett nyårserbjudande nu så frågan är om de verkligen är raketfria.

Ja det är verkligen inte kul att ha en hund liggande på en under täcket, skakandes och okontaktbar....
Såg att hafsten hade ett nyårserbjudande nu så frågan är om de verkligen är raketfria.
De måste de vara pga gasolerna i husvagnarna. Var de iaf förr. Men ring och hör.:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar