NU kör vi igång

K

Krulidut

elaka komentarer ignoreras.

Nu efter att ha skjutit upp det aldeles förlänge ska jag börja rida in den "lilla" estländaren

bilder - dock ifrån i sommras men han har bara mer päls nu än innan :rofl:

P5110144.jpg

P5110146.jpg

P5100037.jpg

P5100039.jpg

pussmule

P2100314.jpg

[x] skritta
[x] trava
[x] svänga
[x] stanna
[] galoppera
[] ställa
[början] arbeta i en låg form
[x] sadla
[x] tränsa
[enbart fram] kratsa hovarna
[x] leda i grimma
[x] borsta rumpan
[x] borsta svansen

och allt har jag lärt in.

han är import från estland och bakskygg, kunde inte klappa han på rumpan innan och han bara stimmade runt i boxen, nu står han still och man kan borsta osv. men jag måste klappa igenom hela kroppen, jag gör det för att göra både han och mig säkrare.

han är rädd om fossingarna och fastnade med hf. hov i en eltråd uta el. sedan bakbenen för att han är bakskygg.

han har antagligen blivit slagen och män är läskiga aliens, det respekterar jag med.

Sv: NU kör vi igång

ursäkta stora bilder - min tråd så det är okey :D :angel:

skriv gärna tips.

jadu 142 kanske :p gissar, liten D och lillebror är redan 147 går han över ponny måttet är han förtor ^^ lillebror är även ädlare.

han är 5 år.

vilken härlig häst :love:
hoppas fortsättningen på inridningen flyter på ;)
uppdatera oss gärna med framstegen ;)

Tråkigt med en häst med dåligt förflutet, men roligt att han kommit till någon som är snäll och ger honom en chans :) Han är jättefin och påminner mig om en häst i mitt kollektivstall. Exakt samma färgsättning :) Vad är det för ras(-er)? Vad heter h*n?
Du verkar veta hur du ska gå tillväga så jag säger bara lycka till :banana:

joo, riktigt tråkigt men alla estniska buskponyer (estonia something xD minns det inte bara just nu..) som är importerade från just den uppföaren är huvud och bakskygga, vill inte äns fantisera över varför både han och hans lillebrors mamma (dem är inte släkt whisky och lillebror altså xD ) är rädda för män och är bak och huvud skygga.

Ska bli otroligt roligt även fast vi aknske har ett lite för högt mål, Falsterbo Estonia something race ;) :banana: bara att lära galoppen så funkar nog det xD det är en klok häst.

Sedan äre en till kompis till mig som ska vara med som kommit lika långt fast den är lååångt ifrån lika snygg i kroppen :love: och lillebrors mamma som förövrigt var med på race i sommras och hamnade bakom 100 meter och låg sist och kom tvåa i slutet med 2 hästlängder ;) det ni :D
hon ska vara med me en annan komopis, fast det är inget tryck i den bruden så vi ska slå henne ...

Kommer uppdatera efter varje ridpass lovar jag :D har endå inte ridit han så ofta så han kan och är smart ;)

han heter Whisky (alkholisten..)
lillebror heter Majoren
majorens mamma heter Aspi
Aspi är importerad och hon ska tävlas
Whisky är importerad.

sedan finns dessa med som jag känner till (för att klargöra XD )

tessiré som en kompis ska tävla
Eccu är importerad som 4:a åring men stod som ridskole ponny innan såldes för att hon bockade så mycket
Tindra är enda cremelon på öland ;) i rasen dårå XD
sedan ha vi en hingst till som jag inte minns namnet på som van över aspi

Knapp

någon som har lite tips, tidigare erfarenheter osv. ALLT motages hjärtligt. Detta är då första pollen jag rider in och målet är väll att om det blir falsterbo i vår :angel: ska ev. vara galopp race med ölandshästar där och jag har blivit förfrågad på denna häst.
det är som sagt bara galoppen som inte klaffar :rofl: men det kommer, får ju hjälp....
(målet är högt men siktar man mot stjärnorna kommer man iallfall till månen.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka