Nu har vi nog bestämt oss!

H

handsup

Har nu efter mycket velande äntligen bestämt oss tror vi.
Flakvagn och en sele till det. Men då blir jag osäker för någon rekommenderade loksele men sedan var det någon som tyckte att jag kunde ha denna: http://www.washap.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=207&category_id=19&option=com_virtuemart&Itemid=57 om jag skulle dra fyrhjulsvagnar.

Denna Berta är lite billigare att köpa än en loksele men klarar plutten då av att dra en fyrhjulig vagn med denna tro?

Sv: Nu har vi nog bestämt oss!

Jag tycker så här: Ska du ha en flakvagn så vill man ju också kunna lasta den rejält och man kör bara i skritt och trav (oftast) med en flakvagn och då hade jag definitvt skaffat en bra loksele. En bröstsele till en flakvagn kan sätta beränsningar, iallafall underlätta det inte hästens arbete när det gäller att dra tugnt.

Men vill man kunna köra tex lite dressyrarbete, galoppera med vagnen och kanske testa på lite precision så hade jag skaffat en lättare vagn och bröstsele som underlätta denna typ av arbete.

Tanken är att vi ska kunna lasta hela familjen för lite skrittrundor. Men nu har jag hittat en rockard som var skitsnygg billigt så nu blev jag velig igen. Flakvagnen jag hittat ville de ha mycket mer för än jag har råd med så den blir det inte i alla fall.

:banana: :banana:

Har hittat en lite flakvagn som passar vår kassa alldeles ypperligt. :D Nu måste jag bara få hem den också. Men det ska jag nog kunna lösa på något sätt kanske hoppas jag.

Vad tror ni om denna vagnen? Den ser ut att vara byggd på typ cykeldäck men då skulle man i princip kunna bygga en sådan själv egentligen eller?

OBS!!! Bild lånad från en annons.

attachment.php

Skulle jag har en flakvagn så tror jag nog att jag skulle vilja ha lite mer rejäla däck faktiskt. Det blir ju lite mer tyngd på en flakvagn än på tex en rockard och skall man då dessutom köra den i lera/blötsnö så rullar den nog lättare om det är lite rejälare hjul.

Bara en tanke :)

Mmmm jag tyckte hjulen såg lite klena ut. Då letar vi vidare istället.

Liknande trådar

Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 572
Senast: via
·
Fälttävlan precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- hon hade köpt dom för 1200:- dom är sprillans nya...
Svar
4
· Visningar
3 199
Senast: MaRomer
·
Utrustning precis som rubriken säger.. råkade ropa in ett par sånna här på tradera just för 157:- kostar över 1000:- annars. tänkte ifall nån...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: NightRain
·
Utrustning Har varit supernöjd med Amigo Insulator 150 g men hästen är lite väl hårdhänt så hade velat ha ett i princip likadant fast med lite...
Svar
14
· Visningar
2 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka