Nu har vi äntligen...

Apollo

Trådstartare
...kommit igång. Har kört två dagar nu och han är jätteduktig. Pigg på att få dra vagn igen efter att ha stått hela vintern.

Ja jag vet att man kanske borde ha hjälm när man kör.
Detta är bara en "så här ser vi ut bild"

bild.jpg

Sv: Nu har vi äntligen...

Ja det är broms på vagnen så det funkar ändå. Bakselen ska dit men öglorna för den sitter på fel plats så de måste svetsas dit nya. Just nu kör vi rakt fram i skritt.

Åh vad skojigt och vad fint det ser ut! Och uj vilken söt häst:) Lycka till, och kör försiktigt.

Åh broms, vad lyxigt :love:

Ja, då är ju bakselen inte riktigt lika nödvändig, helt klart. Vad skönt att jag inte var blind iaf, jag glodde & glodde efter bakselen, trodde att den var svår att se eftersom din fina ponny är så nattsvart :p

Ja, det gäller väl att man är lite snabb i reaktionerna antar jag. Jag har personligen ingen erfarenhet av bromsade vagnar alls så jag kan nog egentligen inte uttala mig. Men det känns iaf lyxigt :p

Min spontana reaktion är: vill ha!! :love: Jättefin ponny och vagnen ser verkligen både rejäl och bekväm ut.

Delvis Kl

Ja han är världens bästa. Idag har vi travat lite också, bara tuffar på.
Kan dock hålla med om detta med bakselen, Man bromsar lite försent men när man väl gör det så funkar det kanon. Så bakselen ska dit så fort det går, för glömsk är jag.

Jag har varit väldigt anti till liknande vagnar. Men den ser faktist mer rejäl och större ut än andra jag sett! Vad är det för storlek på den? Alltså är den till shettis eller har du valt en större modell? :)

Jag valde den större modellen. Han är maxad så de tyckte jag skulle ta den större. Vi har den mindre modellen i stallet oxå och den hade blivit för liten
Denna modell ha ju broms, det har inte den mindre

Nej det är en Oxer. Courbette är den större, Oxer är storleken innan

Senast ändrad av en moderator:

Ok, är just ute efter en courbette till min fjording. Jag mailade dem nyss och frågade om dem hade någon sådan eller om dem kan ta hem kanske :idea:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 182
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 410
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka