Nu har Linnéa drömjobbet

Sv: Nu har Linnéa drömjobbet

Men... ridinstruktör? Får man inte studiebidrag? Finns väl inte många som studerar som får bidrag från AF, eller hur funkar det??

Bra att hon fick jobb tillslut iaf!
Hur gammal är hon?

De flesta brukar väl få klara sig på CSN-lån och inte förlita sig till att AF ska betala vad jag vet.

De flesta brukar väl få klara sig på CSN-lån och inte förlita sig till att AF ska betala vad jag vet.

Ja, herregud vilken snyftartikel... varför skulle arbetsförmedlingen betala utbildningen :eek: Alla andra som studerar finansierar det med lån, inte får du pengar från AF om du vill bli veterinär t.ex

Fast kostar inte ridinstruktör utbildningen pengar att gå?

Dessutom vet man ju inte hur mkt. journalisten vinklat artikeln...

Fast kostar inte ridinstruktör utbildningen pengar att gå?

Från Strömsholm egna sida om ridinstruktröskurs
(Källa: Källa: http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/38/1/index.php)

"Kostnad:

Undervisningen är avgiftsfri. Du betalar för delar av hästkostnaden samt för visst studiematerial 1.075:-/vecka om du medför egen häst och 1.250:-/vecka om du lånar häst av Ridskolan Strömsholm. Därtill kommer kostnad för obligatorisk studielitteratur, studieresor och praktik.... Utbildningen är studiemedelsberättigad. Utbildningens CSN-klassificering: A2. "

Från Strömsholm egna sida om ridinstruktröskurs
(Källa: Källa: http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/38/1/index.php)

"Kostnad:

Undervisningen är avgiftsfri. Du betalar för delar av hästkostnaden samt för visst studiematerial 1.075:-/vecka om du medför egen häst och 1.250:-/vecka om du lånar häst av Ridskolan Strömsholm. Därtill kommer kostnad för obligatorisk studielitteratur, studieresor och praktik.... Utbildningen är studiemedelsberättigad. Utbildningens CSN-klassificering: A2. "

1250x4=5000. Jag förstår då att man behöver mer pengar än CSN.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 453
Senast: Exile
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Gefle Dagblad) Ridsport Linnéa Hedberg är ny utbildningskonsulent på SISU Idrottsutbildarna i Gästrikland. Hon arbetar kvar som...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (GD) Vi läser ofta (GD 5/3-08) om att hästar blir skrämda och ryttare blir avslängda och skadade det är väl dags att kräva åldersgräns...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Zondell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama