Nu har katten..

bollen__

Trådstartare
..börjat kissa inne igen.
Igår natt hade hon bajsat och kissat i en säng. Sen tog vi med henne till min pappa igår, och idag såg han att hon tänkte kissa på hundbädden. Men han hindrade henne och hon gick på sin kattlåda istället.
Nu när jag sitter vid datorn, och sträcker ut benen så upptäcker jag att FAN det är ju blött här. Kikar ner och det är alldeles gult! Och hur mkt som helst. Hon måste ha haft det här som kiss-ställe hela natten/dagen. SUCK.
Vad göra?

Jag hade ju problem tidigare att hon kissade i sängarna, då gick jag till veterinären och hon hade urinvägsinfektion, efter behandlingen har hon aldrig kissat i sängen förrän nu. Hon är innekatt. Men kan hon ha fått tillbaka UVIn? Och vad i helskotta ska jag göra? Jag kan inte ha en innekatt som kissar och bajsar i sänger, men jag älskar henne så..

Sv: Nu har katten..

Prova att skaffa fler kattlådor och ställa ut dom på lite olika ställen i huset, gärna med olika sand i så får hon välja vilken sand hon tycker bäst om.

Visar hon några symptom på UVI? Har hon haft det förut kan det ju helt klart vara värt att kolla upp.

Har ni förändrat något i hennes hemmiljö? Nya djur? Nya familjemedlemmar? Nåt annat hon kan vara missnöjd över?

Se till att tvätta ställena hon använt för toalettbestyr ordentligt, ätticka brukar ta bort lukten på det mesta. Fortsätter hon gå till samma ställen, ställ en kattlåda där.

Vi provade ju förra gången med flera olika kattlådor och olika kattsand och det hjälpte inte ett piss, hon brydde sig inte alls om dem. Däremot försvann allt när hon blev behandlad för sin UVI. Jag vet inte vilka symtom hon ska visa för att det ska peka på UVI det enda hon gjorde förra gången var ju att pissa i sängarna.

Vill inte gärna he ättika i sängen, luktar inte så mumsigt å sova i ju! Men har sån där piss off spray som skulle ta bort lukten, ska kanske testa med den!

Vi har inte ändrat någonting i hennes hemmiljö, inga nya djur eller så heller. Hennes kompis har blivit kastrerad, men det är allt. Och det blev hon i fredags. Annars är allt precis som vanligt, samma sand, samma mat, samma vatten, samma möblering. typ!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 872
Senast: Stereo
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 417
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar