Nu har jag vunnit pengar igen....

sita

Trådstartare
eller....??

Hur många har fått liknande mail denna gången då??

:) // Sita

Congratulations - Official Prize Notification The MICROSOFT EMAIL PROMO TEAM is glad to announce thatafter a successful completion of the PROMO DRAWS held on the13th of July 2009,your e-mail address,attached to winningnumbers:(55) (73) (14)(41) (36) (29) won in the Tenthlottery category. You have therefore been approved to claim a total sum of£150,000,00 Pounds Sterling in cash.
All participants were selected through our Microsoft computerballot system drawn from 167,000 Names,as part of ourInternational "E-MAIL" Promotion Program for our prominentMS-WORD users all over the world and for the continuous useof the internet. You are advised to contact the claimsprocessor with the details below via his e-mail address :

NAME: Michael E Ross
EMAIL: michaelerossdesk@yahoo.com.hk
TEL: +44 703 590 278

PLEASE NOTE THAT YOU ARE TO SEND THE FOLLOWING INFORMATION TOCLAIM YOUR WINNINGS:

1.Full Name....................................
2.Address:....................................
3.Phone:...............Fax:...................
4.Country:....................................
5.Sex/Gender...................................

In order to avoid unnecessary delay and complications,pleaseremember to quote your reference and winning ticket number in allcorrespondence with your claims officer. Be warned that cases of double claims and unwarranted abuse ofthis program will be legally pursued.

YOURS SINCERELY,ANASTACIA SIMPSON.

Sv: Nu har jag vunnit pengar igen....

Va kul, vad ska du göra för pengarna??!!

Fast, jag fattar inte, om du anger din adress och så som de vill. Hur kan de då lura dig på pengar? Vilket jag antar är syftet med mejlet.

Det är bara ruffel och båg! Det kryllar utav sådan skit i cyberrymden. På mitt arbete har jag fullt sjå med att rensa bort alla dessa skitmejl från våran info adress! :mad::devil:

HAHA, GRATTIS ;)

Jag har med vunnit, det stod när jag skulle logga in på min blogg

"Congratulations, you're our 999.999 visitor, amazing" Hmmm...konstigt, det var jag i går och i förrgår med, dessutom har jag aldrig varit inne på sidan som de talar om:angel:

De som svarar visar mest att de är lämpliga offer, sen i nästa mejl berättas det att för att pengarna ska kunna överföras så behöver vinnaren betala in en summa pengar. Eller något liknande.

Jag testade förloppet i ett liknande "lotteri" för något år sedan. Jag brevväxlade med dessa typer i säkert femton månader och var givetvis högvinnare ända tills i det sjätte brevet, där jag skulle uppge kontonr för att de skulle kunna sätta in pengarna till mig.. Hahahaha Tror dom jag är dum på riktigt. Lite jobb fick dom allt lägga ner på mig innan jag elegant snoppade av dom.:devil:

*Grattis*

De är bara skit , dom ljuger , får massor av såna skräpmejl så helt enkelt ALLT ÄR EN BLUFF

Grattis. Alla får sånt där varenda dag, förstår inte varför du ska göra en tråd om det för.

Alla mail från okända avsändare som inte heter nåt vanligt svenskt namn åker direkt i min skräpkorg, vill inte ens öppna dem för antingen är det bara bluff & båg eller så är de fullproppade med diverse virus.

Förutom det dåliga språket är det lite lustigt att kontaktpersonen har en adress hos Yahoo i Hong Kong. Borde inte någon på Microsoft hantera Microsofts tävlingar. Med ett bättre språk och en adress som åtminstone såg ut att tillhöra MS hade de kanske kunnat lura någon. Antar att man inte blir internetbedragare på grund av sin fantastiska intelligens :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: 95johsv
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
963
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 623
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka