Nu har jag valt min valp - bilder på min "besvarade bön"!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 55
  • Visningar Visningar 4 507
G

Generalen

Vissa har ju sett min första tråd om valpis, och nu är hon alltså vald! :banana:

För ett par timmar sen ca kom jag hem från att ha spenderat nästan hela dagen i en bil. 40 mil totalt = min röv har somnat, i princip, jag är trött som ett as och har värk i ryggen, men vad gör det när man har valt ut världens underbaraste lilla hundvalp idag? 7.45 anlände pappa imorse och vi begav oss mot Sala. Väl hemma hos min kära uppfödare fikade vi och pratade lite skit medan jag hörde ljuden från valplådan på övervåningen. Gud, så spänd jag var. Snabbt sörplade jag i mig kaffet och sa nej tack till mer för att få komma upp så fort som möjligt.

Jag var den första att få välja, och efter lite gallring fanns det 2 tikar att välja mellan, tik nr 3 och tik nr 4. Jag hade gillat tik nr 4 massor på bilderna men valet blev ändå svårt. När jag tog upp henne i famnen gnydde hon och gnällde och ville ner till mamma vilket så klart är normalt när man bara är en 3 veckor gammal pluttis! tik nr 3 däremot tittade sig bara omkring, var cool och lugn och somnade nästan i handen på mig. Det var fortfarande ett svårt val, jag betrakade dem i valplådan och tog upp båda varje gång. Tillslut fick min uppfödare sitta med båda vid sig och så satt vi och jämförde lite. Pappa gillade tik 3 mest. När jag tog tik 3 i famnen igen var hon fortfarande lugn, gäspade och när pappa sträckte fram handen slickade hon lite på honom. Då visste jag - denna tik skulle bli min.

Så här är hon nu - Woogiebox Answered Prayers, "Arwen"! :love:
(Ignorera mitt fula fejs och fula frilla, det är valpen ni ska titta på! :angel:)

Arwenblogg1.jpg

arwenblogg2.jpg

arwenblogg3.jpg

Somnar i min hand... :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu har jag valt min valp - bilder på min "besvarade bön"!

Forts.

Sover...
arwenblogg5.jpg

arwenblogg8.jpg

Ligger raklång i valplådan och sover med alla syskon busandes och pipandes omkring! :D

Hon är bara 3 veckor så nu väntar ytterliggare 5 veckor innan hon är hemma! :p

Lägg av vad söööt!!!:love:
Ser lite ut som en liten gris, men en söt sådan.:p

Åh, jag kan tänka mig att dessa 5 veckor kommer kännas som en eviiigheeet, hehe.

Grattis!

Nämen herregudvadsötajagvillhaenhemmaimittknäpåengång! :p

Tänk att de där små korvarna ska bli stora slemmiga överglada boxers en dag :love:

Underbart :D Grattis!

Tack alla 3! :D

Men hallå, över 50 som kollat men bara 3 som kommenterat?! KOM IGEN, SPREAD THE LOOOOOVE!! :love:

Gud va söt! Nu kommer tiden att gå sååååå sakta för dig misstänker jag. Jättefin är hon i alla fall!:love:

40 mil totalt = min röv har somnat, i princip, jag är trött som ett as och har värk i ryggen

Förlåt men :rofl:

40 mil är ju för 17 ingenting :p, kom igen när du kuskat 120 mil enkel resa :D

Valparna var gudomliga, nu kommer det vara lång väntan för dig innan du får hem din valp :love:

Vi kommer får bäbis ungefär samtidigt, men jag ska ju ha en människovalp :laugh:

Det är mycket för mig :angel: :D. Var lääänge sen jag åkte så långt i bil, rättare sagt i höstas när vi hälsade på för första gången! Jaa det känns som om jag ska avlida redan nu av längtan! :love:

Vi får jämföra våra valpar sen då! :D :rofl:

Fy för vilken söt en! :love::love: Och vilket(/vilka?) fint(/fina?) namn! Både uppfödarnamnet och tilltalsnamnet! :D

Verkligen jättesöt!

Vad har du för planer för den lilla?

Bedårande!

Och vänta du ett par veckor, då är de så söta att de smälter även det mest iskalla hjärta :love:

Tack! Hon ska ställas ut och vi ska testa på lite allt möjligt då det är min första brukshund :). Sen får vi se vad vi fastnar för, men jag vill gärna träna/tävla lydnad och inom bruks. Men även om jag har haft hund hela livet så är jag newbie på den fronten så det lär poppa upp hundra trådar med de ämnen där jag kan ställa löjliga frågor :angel: :rofl:.

Slänger in en till bild på den lilla som uppfödaren tog igår på kvällen till sin hemsida:

Arwen-3veckor.jpg

:love: :love: :love:

Jupp, handpenning är betald! :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 999
Senast: Takire
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 963
Senast: dpmatte
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 010
Senast: lundborg
·
K
Övr. Hund Jag ska ju, som vissa av er redan vet, få hem min jaktgoldenvalp om drygt en vecka. Nu är det så att min hunderfarenhet mest ligger hos...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: Krasux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈