Nu har jag sårat min hund ända in i hjärteroten!

mimmipigg

Trådstartare
Min ena hund ligger uppe i trappen och blänger på mig, hon tänker inte komma nått mer till mig, aldrig någonsin verkar det som hon bestämt sig för.

Varför?

Jo, jag ramlade baklänges över henne!:crazy:
Jag stod och tvättade händerna inne på toa och hon smyger sig in och lägger sig bakom mina fötter, jag tar ett steg bakåt och med min dåliga balans kan det ju gå bara på ett sätt.
Faller som en fura, landar på skurhinken som går i tusen bitar, får badkaret och armstöden till toan i ryggen, jycken hamnar i knävecken, hon stirrar skräckslaget på mig och kryper iväg uppför trappen.
Ska försöka muta med en skogstur men det verkar mörkt kan jag tala om...

Sv: Nu har jag sårat min hund ända in i hjärteroten!

ojj då... lät inge roligt :eek: Hon glömmer nog bort det snart... Hur gick det för dig då?

Hon glömmer inte! Jag lovar, långsur är bara förnamnet.
Jag har ont i rygg och nacke givetvis, men någorlunda gick det väl. Däremot har jag ett skärsår i rumpan av den splittrade skurhinken.

Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser för jag målar upp allt i slow motion i huvudet..! :rofl:

Men jag undrar också; Hoppas DU är okej?!

Min hund kan man övertala med köttbullar *tipsar* :angel:

oj då tur att det gick rätt okej med dig i alla fall! ja du vi får hoppas att hunden blir nöjd med skogspromenad om hon nu kommer...

Jag får inte komma närmare än tre meter! Skulle jag kasta en köttbulle till henne skulle hon ta det som en personlig förolämpning.

Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser för jag målar upp allt i slow motion i huvudet..! :rofl:

Men jag undrar också; Hoppas DU är okej?!

Min hund kan man övertala med köttbullar *tipsar* :angel:
HAHA :D

JAG med;)

men din stackare :crazy::(
Det måste gjort ont som f**
Hon glömmer nog bort det snart om du har tur..

jag hade minsann också fnyst åt en ynka köttbulle. en riktig vällagad middag ska det vara, med lever, köttfärs och en rå äggula. sedan lite tassmassage innan du förklarar att du tar nästa vaktpass ;).

Jag fick dra ut henne i bilen med koppel.
Väl ute i skogen sprang hon omkring som vanligt.
När jag skulle kalla in henne till bilen, la hon sig och tittade bort, jag fick hämta med koppel.
Fick in henne i bilen hon vänder ryggen emot mig.
Kommer hem släpper ut henne hon springer direkt in och upp för trappen där hon lägger sig och blänger!

På något vis tror jag inte att cillamuffins förslag kommer att gå hem om det är jag som serverar...
Jag är körd!
Totalt!

//mimmipigg, som börjar känna av att hon föll.

been there done that.

min hund gillar fortfarande inte skurhinkar. hon springer o gömmer sig varje gång jag ska moppa.:angel:

i mitt fall så var det sonen som gjorde nåt han inte fick. Jag kastar mig dit, glömmer bort att jag har moppat=HALT
glidtackling . träffar hund + skurhink. kaos.

Senast ändrad:

äsch, ge det ett par dagar. det finns en anledning till att det heter dramaQUEEN och inte king... men även den värsta divan glömmer efter ett tag.

förlåt.. men jag kan inte låta bli o:rofl::rofl: kan riktigt se händelsförloppet framför mig-några liknande saker har hänt mig oxå med lilla dvärtaxen genom åren..

hoppas du inte får alltför ont.. skurhinklen kan ju vara skönt ett tag om den är sönder-då slipper du ju städa:p

du ska se om några dagar har din hund förlåtit dig men du får nog köra med lite mutor skulle jag tro:banana:
prillan

Visst har du en springer? Min är oxå synnerligen långsint...

ge det några dagar o muta på med allt vad du kan tänka dig ;). Hoppas du inte har allt för ont!

Oj! Det är raka motsatsen mot mina. De fjäskar om jag råkar göra illa dem.

Långsint sur blir däremot min ena om jag ger den andra för mycket uppmärksamhet(i hennes ögon givetvis). Eller om jag skällt på henne för att hon är elak mot den andra. Då tittar hon knappt på mig. Och lägger sig med ryggen mot mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka