Nu har jag lessnat

Haukur

Trådstartare
Jag kan inte kolla min hotmail på min dator.. När jag skrivit in www.hotmail.com i adrfältet kommer det bara upp en vit sida och det står "klar" nere i vänstra hörnet...
Lika dant om jag vill logga in på handelsbanken.
Dessutom kan jag på de flesta postordersidorna på nätet inte se priserna på gejjerna...

Det är sååå irriterande.
Jag har Microsoft Internet Explorer som webläsare, XP som operativsystem... Norton antivirus... Har försökt byta till mozilla firefox som webläsare men jag lyckas inte...

Vad ska jag göra?
 
Sv: Nu har jag lessnat

Jag hade precis samma problem som du med ena datorn. Det blev bara vit sida vid Hotmail och enda sättet att kolla mailen var att använda Outlook och konfigurera Hotmailen genom den. Men när jag ominstallerade XP så började allt fungera igen. Kanske det kan vara värt att prova om du inte redan gjort det? Allt började strula för mig i samband med någon nerladdning av något service pack eller uppdatering.
 
Sv: Nu har jag lessnat

Hmm... ja det låter juh lika dant.. men det har aldrig fungerat för mig på den här datorn.. sen kan jag inte använda smilysarna här på buke heller om jag inte skiver snabbkommandot.. jag kan lixom inte klicka på dom så dom kommer in i texten :(
 
Sv: Nu har jag lessnat

Prova med att uppgradera Internet Explorer, mina föräldrar hade liknande problem men efter att dom uppgraderat så funkar det bra igen. Gå in på microsoft och välj hämta där så sköter sig det mesta automatiskt sedan.
 
Sv: Nu har jag lessnat

Hmm... Då säger den bara: "De aktuella säkerhetsinställningarna gör att du inte kan hämta den här filen"
*suck* det medelandet kommer ofta upp.. men jag har juh inga spec. säkerhetsinställningar... fattar inte vilka inställningar det är som gör att jag inte kan hämta sånna här grejer..
Kan inte hämta hem MSN-Beta heller :(
 
Sv: Nu har jag lessnat

Testa att gå in under Verktyg|Internet-alternativ... Fliken Avancerat och Återställ standardvärden. Testa att lägga in, den sidan du vill lägga ner ifrån, under Säkerhet|Tillförlitliga platser.
 
Sv: Nu har jag lessnat

Fn.. d funka inte heller... å hotmailen ligger redan som säker plats... Ja, snart e d väl inte mycke mer å göra än å skicka datorn genom fönstret! *sucka*
 
Sv: Nu har jag lessnat

Provat något så enkelt som att rensa alla cookies och temporary internet files? Görs under Verktyg - Internet Alternativ. Har också haft vissa sidor som gjort så ibland, det hr försvunnit när jag rensat bort webläsarens "minne".
 
Sv: Nu har jag lessnat

vi hade precis likadant problem. provade vad en annan sa till en annan funkade inte då heller, det som fick det att fungera var att uppdatera internet. dvs; lägga in nyare verisionen.
vi har xp vi med.
 
Sv: Nu har jag lessnat

Kan inte installera varken firefox eller en nyare explorer-version, för då säger den nåt om att säkerhetsinställningarna säger ifrån.. å jag lyckas inte få till det heller... har försökt installera firefox och uppdatera explorer samt ta hem MSN beta men jag lyckas inte.... *suck*
Kan juh tillägga att om jag använder MSN som webbläsare så kommer jag in på hotmail, kommer till inkorgen men kan inte öppna mailen.... haha, asmysko :(
 
Sv: Nu har jag lessnat

Funkar det från någon annan dator? Du säger du inte lyckas installera Firefox, varför lyckas det inte, felmeddelanden?

Kolla dina säkerhets- och cookieinställningar under Verktyg - Internetalternativ. Gå in under fliken säkerhet, markera Internet-ikonen och klicka på Standardnivå. Fortsätt under fliken Sekretess och klicka på knappen Standard. Gå sen in under fliken Avancerat och kolla så raderna Använd SSL 2.0 och 3.0 är markerade. Gå tillbaka till fliken Allmänt, klicka på Ta bort cookies och Ta bort filer, välj OK på frågorna som kommer upp. Klicka OK och prova igen.
 
Sv: Nu har jag lessnat

Hmmm.. nu lyckades jag få hem firefoxiaf men när jag skriver in www.hotmail.com i adr.fältet säger firefox: "inget svar vid försöket att kontakta loginnet.passport.com"

Gwa! blir galen snart!
 
Sv: Nu har jag lessnat

Hmm, jag har märkt att Firefox ganska ofta säger : inget svar...så gjorde aldrig explorer..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Jag har nu efter sommaren fått ett nytt bekymmer med min dator som inte ens pappa vet vad som är felet. Problemet är att inte på...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Na_Polnoc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp