Nu har jag hämtat rondellhunden!

Maira

Trådstartare
Så håll tummarna för att det går bra!

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1133564

Han verkar lugn och söker min kontakt och vill vara nära. Är ju ett bra tecken eftersom han är osäker på människor. Lite ängslig för trafiken var han när vi gick hem. (Bor ju i samma samhälle.) Nu ligger han och sover vid mina fötter.

När jag kom och hämtade hunden var det ett förfärligt "pjollrande" när vi skulle gå. Mamman o dottern skulle säga hejdå hundra ggr. Och sen igen och en gång till... De sprang tom efter när vi gått ut genom dörren. Det skulle klappas och kramas, lyftas upp i knät och ges godis. Till slut gick hunden och gömde sig bakom mig... :crazy:

Undrar om vi inte tyckte det var lika skönt båda två när vi kom därifrån... :angel:

PS. Har ni några bra "så här i början tips" så dela gärna med er!

Senast ändrad:
Sv: Nu har jag hämtat rondellhunden!

Det skulle väl i så fall vara att inte hälsa på den gamla familjen på ett väldigt långt tag. :angel:

Strunta så mycket som möjligt i hunden, helst första veckan, låt den bara bo in sig. Speciellt om den har med sig det där överdriva klappandet och gullandet du beskrev. Låt hunden "svettas" lite för din uppmärksamhet, det lär bli en nyhet för den.

Bild! :) Man får inte skaffa hund (ens på prov) utan att lägga in en bild!

Har inga än men snodde en bild från nätet. Fast tänk er hunden svart och vit istället och lite mer hängande öron. Annars extremt likt. Han är ca 35 cm hög. Pälsen är kort och slät på sidorna och bogen och mer sträv uppe på ryggen. Han är lite mer lågställd och rätt biffig.

En fulsöt liten kille. :D

terrier.jpg

Senast ändrad:

Strunta så mycket som möjligt i hunden, helst första veckan, låt den bara bo in sig. Speciellt om den har med sig det där överdriva klappandet och gullandet du beskrev. Låt hunden "svettas" lite för din uppmärksamhet, det lär bli en nyhet för den.

Bra tips! Tack! Ska tänka på det.

Smygfotade en liten kille som somnat med mobilen :p

goding.jpg

Han är i alla fall avslappnad. :)

Senast ändrad:

En liten uppdatering.

Rondellhunden är kvar hos mig och jag har verkligen inte ångrat mig. Han är störtskön. En riktig personlighet även om han kan vara rätt egen och envis då och då. Men så är det ju en terrierkorsning...

Vad gäller främmande människor gå det riktigt bra. Han har nafsat två ggr. Men då har det berott på att man försökt klappa/leka med honom fast jag sagt till, och jag har känt att det varit mitt fel då jag inte varit tillräckligt uppmärksam.

Han är mycket mer nyfiken på människor nu och söker kontakt, vill hälsa och har tom hoppat upp och varit lekfull mot några helt okända. Men jag låter trots det inte människor klappa honom förrän efter ett tag.

Han har verkligen bestämt sig för att jag är hans matte. Vi träffade de gamla ägarna för ett tag sen. Han ville inte prata med dem utan gick och gömde sig bakom mina ben...

Vad kul att det går så bra!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund som jag haft i lite drygt ett år nu. Har skrivit om honom förut. Han var 1.5 när han kom till mig. Hade haft...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: purity_666
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 616
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 354
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London