Nu har jag hämtat hö inför hösten!!

caradan

Trådstartare
Var i väg och hämtade nästan 500kg hö nu...färdigt och klart för installningen till hösten.
Höt var jättebilligt och luktar bra (får se vad analysen säger) Köpte det av min bonde då han ville ha tömt logen nu inför nya skörden!
 
Hi,hi... kunde inte låta bli att le! :D ;)

500 kg inför hösten...antar att det är en ponny du har eller liknande? :confused:

Mina bägge hästar klämmer 600 kg på 14 dagar när de går på lösdrift. ;)

Hoppas du fått tag på bra hö! ;)
 
Det är en shettis korsning på nu 300kg (ca 70kg övervikt) så 500kg räcker ungefär 125 dagar!!! (väldig skillnad mot när jag ahde hbl som åt ca 20kg/dygn!)
 
haha, ja, jag har beställt tio ton inför hösten.. till fyra hästar, en nordis, en arab, en shire och nu även en shettis.. :rofl: :D
 
Haha jag tänkte väl att det måste vara till en shettis.. :D
 
Jag har hämtat 400 kg idag...det räcker ca 40 dgr till mitt dräktiga vbl. :angel: :angel:
Så till hösten blir det till att hämta nytt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 585
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 857
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp