Nu har det hänt igen...

Sv: Nu har det hänt igen...

Gäller det bara hingstar :confused: Själv har jag haft problem med hästägare som såg så glad ut varje gång h*n sprang förbi efter sina ston när de var på vift. Vilket hände var och varann vecka.
:devil: stoägare som inte kunde hålla sina djur inne.

Där kan man prata om rycka på axlarna.
 
Sv: Nu har det hänt igen...

Just i denna tråden handlar det om hingstar. Jag har själv både hingst och ston och har givetvis ett lika stort ansvar att hålla dem inne.
 
Sv: Nu har det hänt igen...

Exakt :bow:
Och därför kan en olycka hända även den bäste. Man ser naturligtvis till att minska riskerna, men är olyckan framme en gång så tycker jag iaf att en mur inte behövs. Ibland (tyvärr) behövs två ggr för man ska kunna se mönstret. Men därutöver så är det bara till att stalla in om man inte hittar lösningen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst om domen som gällde en travhäst som hade blivit skrämd av en hund och där hundägaren hade blivit ersättningsskyldig. Men...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 459
Senast: mamman
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 813
Senast: Lavinia
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 318
Senast: domesticus
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 003
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp