Nu har det börjat igen!!

eldione

Trådstartare
Såg igår att Ludde börjat fälla vinterpälsen :p nytt rekord!
Verkar som om ju mindre täcken han har haft, desto tidigare fäller han. Har era börjat fälla än?! Ludde är först i vårat stall tror jag!

Sv: Nu har det börjat igen!!

det var tidiigt, men min fjording började oxå fälla jättetidigt.
Men min lilla connemara har alla håren kvar, skönt att vi rakade bort lite päls så slipper jag den värsta fällningen :p

Min har börjat fälla en hel del :p
Här är det ju fortfarande vinter ju!! Fast idag regnade det iofs :(

Jepps, ponnyn har börjat! Upptäckte det idag... Ganska tidigt tycker jag, men det är ju snart februari så! Sååå kul att man har två ljusgrå pållar! :d Kläderna blir fulla med hår, bilen, lägenheten...*suck* :smirk:

Jag har en new forest som säkert har fällt i 3 veckor snart och tom lösdrifts shettisarna har börjat fälla

Min (otäckade) fjording har också börjat fälla. Kan det bero på det milda vädret vi haft i januari? Jag hoppas själv att det ska bli lite mer vinter, men vi får väl se. Kanske är fällning av vinterpäls ett vårtecken! Men å andra sidan satte fjordisen sin vinterpäls i början av augusti när det var som varmast - så egentligen borde jag inte vara förvånad. Det är säkert som det ska, känns bara knasigt när ens häst inte gör som alla andra ... :banana:

Min islandshäst har börjat fälla. Det är "normalt", dvs han brukar börja fälla den här tiden på året.

Min new forest har börjat fälla lite i pannan. jag är inte van att mina hästar börjar fälla så tidigt... typ i början av juni brukar pälsen vara borta.. fast det är ju när de har varit klippta och täckade.

Mitt klippta halvblod fällde ordentligt idag när jag skulle borsta av honom.

Mina hästar går på lösdrift, de började fälla redan vid årsskiftet. Den enda som inte riktigt börjat så som de andra är valacken som är klippt och täckad, men han brukar vara något senare också. Hingsten är också klippt/täckad, och han fäller på...

Mitt halvblodssto började fälla massor i slutet av förra veckan och nu har det lugnat ner sig lite men hon fäller fortfarande.

Min isis började fälla lite smått för ett par veckor sedan, men så måste hon börja i tid med all den pälsen. Det brukar bli typ en säck om dagen från 1:a februari till 1:a juni, ungefär. Puh! Sedan vill man inte se en ryktborste resten av året!

min långhåriga dam har fällt i 2 veckor. pållarna med täcke har inte börjat ännu, de håller hårt i sina hårstrån!

Tvååringen fäller hysteriskt, och har så gjort i två veckor ungefär. Valacken fäller knappt alls.

Båda oklippta, i kallstall, och täckade lika mycket/lite. Även om unghästen inte började täckas förrän i december (pga muskelskadan)

Heh, här är det fällning för fullt på min nordis, men halvblodet väntar tills han svettas :p ..och så är det ju ganska kallt fortfarande :smirk:

:crazy: Gissar att det tar tid att lära sig detta forum, inte lätt när man är ny ^^

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Cactus
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31