Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såg igår att Ludde börjat fälla vinterpälsen nytt rekord!
Verkar som om ju mindre täcken han har haft, desto tidigare fäller han. Har era börjat fälla än?! Ludde är först i vårat stall tror jag!
det var tidiigt, men min fjording började oxå fälla jättetidigt.
Men min lilla connemara har alla håren kvar, skönt att vi rakade bort lite päls så slipper jag den värsta fällningen
Jepps, ponnyn har börjat! Upptäckte det idag... Ganska tidigt tycker jag, men det är ju snart februari så! Sååå kul att man har två ljusgrå pållar! Kläderna blir fulla med hår, bilen, lägenheten...*suck* :smirk:
Min (otäckade) fjording har också börjat fälla. Kan det bero på det milda vädret vi haft i januari? Jag hoppas själv att det ska bli lite mer vinter, men vi får väl se. Kanske är fällning av vinterpäls ett vårtecken! Men å andra sidan satte fjordisen sin vinterpäls i början av augusti när det var som varmast - så egentligen borde jag inte vara förvånad. Det är säkert som det ska, känns bara knasigt när ens häst inte gör som alla andra ...
Min new forest har börjat fälla lite i pannan. jag är inte van att mina hästar börjar fälla så tidigt... typ i början av juni brukar pälsen vara borta.. fast det är ju när de har varit klippta och täckade.
Mina hästar går på lösdrift, de började fälla redan vid årsskiftet. Den enda som inte riktigt börjat så som de andra är valacken som är klippt och täckad, men han brukar vara något senare också. Hingsten är också klippt/täckad, och han fäller på...
Min isis började fälla lite smått för ett par veckor sedan, men så måste hon börja i tid med all den pälsen. Det brukar bli typ en säck om dagen från 1:a februari till 1:a juni, ungefär. Puh! Sedan vill man inte se en ryktborste resten av året!
Kläder & Bli fin Här kommer mitt bidrag till den rosa tråden: mitt älskade mobilfodral! 🩷 🩷 🩷 Känner starkare kärlek till det än vad som antagligen är...
Hundavel & Ras Ingen har skrivit att de är "nöjda" det som skrivit är att brukshundar (som är 20 raser till utöver belgare) ofta accepterar det utan...
Hästhantering Först behandling fyra veckor och sen åter gastroskopi. Eventuellt mer behandling efter det. Glandulära magsår verkar kunna ta längre tid...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.