Nu har de slått till igen- skurit häst här hemma.

L

Lina4ever

I Lördags när en granne hemma gick ut till sin häst var magen uppskuren. En valack. Hände vid 20-tiden. Samma datum för en månad sedan blev ett sto uppskuret på andra sidan Alingsås.
Har inte sett något i tidningen om det, vilket i sig gör mig upprörd.
Fy vad orolig man blir. Hur kan man skydda sig mot sådana idioter??
Polisen verkar veta ungefär vilka och vad det rör sig om. Hoppas de åker in på livstid!

Ville bara berätta....

Sv: Nu har de slått till igen- skurit häst här hemma.

jag fattar inte dessa männsikor hur tänker dom?
Klara hästen sig?
Har hört många såna historier och det verkar mest vanligt på betestiden.
Min häst blev ju knivskuren i halsen som 2 åring på betet..
Han var en topphäst innan dess, jävligt vackra gångarter..
Han blev förstörd efter det, nåt med nerverna förstördes så han inte kan lyfta v. benpar ordentligt och blir stel och sämre koordination i tvära vändningar om han inte rids regelbundet. Kan även snubbla lättare.
Han hade kommit långt utan denna skadan pga av en jävla idiot!
Han var en topphäst som kunnat komma långt i dressyren..
Nu är han triangelmärkt och rids regelbundet och men han har fortfarande en rolig gång.
Skydda sig mot dom? ja man får väl sätta upp övervakningskameror i runt hela hagen och skyltar där det står övervakat område..

Om man ska ha övervakningskameror gäller det att oxå sätta upp skyltar att det finns såna, annars går idioterna å lemlästar de stackars djuren iaf, de kanske blir skrämda av skyltar men det är inte säkert.

Usch vad hemskt, stackars häsatr å hästägare som bor i det området å inte har ngt annat val än att ha hästen kvar där.Många har ju inte precis möjlighet att flytta till en annan del av landet :(

FAN vilka idioter varför kan dom inte ge fan i djuren.

Har inte varit med om det på mina hästar men fan ta den/dom som rör mina hästar, börjar förstå varför inte vissa vill ha sina på lödrift :devil:.

Man kanse skulle sattsa på att skafa en Kuvasz hund eller liknande som vaktar sin flok mot rovdjur och illa sinande meniskor :devil:, annars får man väl gå och vakta hästrana som går ute på nätter och kvällar så som man gjorde/gör? på hamnar så inte båtarna blir stulan.

Kram

hej det var lika dant när våra ridskole hästar gick på bete som någon idiot gjort illa hästarn ihalsen med grova rep så allvarligt att det syndes vad som hänt., men det var inte lätt att anmäla det och till vem ,jag minns inte riktigt men jag tror jag ringde stallet då ,eller
om det var till andra tjejer som rider där på den tiden för vi skulle passa hästarna för vi bor inte så långt från deras bete ,det var på sommaren till råga på allt, sedan undrar jag om dom bytte sommar bete , eller hur det var nu är detta jätte länge sedan :devil: :devil:

När jag läste det här kom jag att tänka på en liknande händelse för sisådär ca 10 år sedan. Var ett sjuk-huvud som var inne i vårt travstall o skar ett av de dräktiga stona så hon kastade fölet. Tror inte att de fick tag på den sjuka, j-la idoten/erna. Detta hände i Ulricehamn o det hände en hel del liknande saker i området........fy fan säger jag bara, hur störd får en människa lov att bli?????

Fy fan vad hemskt ! Jävla idiot/er som gjort det !

Nej Gud!! Jag hörde om stoet precis när det hänt via en bekant.....
Tragiskt såklart, men blir lite självisk och hippas inte dom kommer hit....4 mil är ju inte så långt...

Har hört massa sånna här historier. Men man hör aldrig om nån åker fast för det? Eller är de nått som poliserna inte prioriterar så högt? :mad:

I detta fallet tror jag stoet fick tas bort men valacken klarade sig.... man blir gråtfärdig...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka