ika77
Trådstartare
ja, så är det med det.. Nu blir det nog rid-travare igen för min del..
Jag ska förklara för er hur han har betett sig sen han kom:
Ridtur 1:
han var spänd som en stålfjäder. Kändes som att han skulle flyga i luften vilken sekund som helst.
Antog att det var för att allt var så nytt.
Börjar kicka emot skänkeln som en vilde..
Ridtur 2:
Red i paddocken och jag fick inte ens fram honom i trav mer än kanske max 4 steg.. Bara kickar, kickar , kickar..
det fortsätter hela kvarten jag sitter på honom. Slutar när det går bra..
Ridtur 3:
red i skogen. Allt gick bra. Endast en kick när jag skulle trava första gången.
Annars inga problem..
Ridtur 4: red i skogen. Kickade i början men sen gav det med sig.
Spänd hela ridturen och trippade fram mest..
Ridtur 5:
Rider i paddocken. Går som en klocka bortsett från de första kickarna innan han kom igång och accepterade läget..
Men sen flög jävulen i honom fullständigt..
Jag riktigt sååg hur hornen växte..
Hästen TVÄRNITAR .Började skrapa som värsta hingsten och var vansinnig på mig.
(Han har gått och varit sur på mig hela passet och jag har känt hur han har blivit surare och surare för varje gång jag bett honom göra nåt.)
Sen började han backa i 170 så han höll på att ramla omkull. Sen bara tvärvände han och bockade till..
Detta gjorde han om 2 ggr.,
Och varenda gång han har kickat emot skänkeln så har jag skänklat mer och visat att det spelar ingen roll att han gör så..Inget jag gjorde kunde få honom att gå framåt när han backlade. Fick koncentrera mig mest på att sitta kvar i fall att han skulle ramla..
Känner att det var inte det här jag ville ha när jag skulle köpa annan häst, men nu har det blivit så i alla fall och mina planer är fortfarande bara på planeringsstadiet..
det var ju inte en häst med megavilja och en stark personlighet som jag hela tiden får överbevisa jag ville ha, utan en häst för framtida westernträning..
Men nu har det så att säga kommit en massa emellan.
Jag känner att jag har blivit väldigt osäker på honom och jag vill inte alls längre..
Så han åker snart tillbaka dit där han kommer ifrån. Om jag får tillbaka pengarna jag har gett för honom.. vill säga.
Annars säljer jag honom själv..
För jag vill inte ha honom...
Han kommer aldrig kunna respektera mig för att han är alldeles för hård i psyket.
Så min nya änglahäst blir han inte...
Nu blir det nog travare igen..
Jag ska förklara för er hur han har betett sig sen han kom:
Ridtur 1:
han var spänd som en stålfjäder. Kändes som att han skulle flyga i luften vilken sekund som helst.
Antog att det var för att allt var så nytt.
Börjar kicka emot skänkeln som en vilde..
Ridtur 2:
Red i paddocken och jag fick inte ens fram honom i trav mer än kanske max 4 steg.. Bara kickar, kickar , kickar..
det fortsätter hela kvarten jag sitter på honom. Slutar när det går bra..
Ridtur 3:
red i skogen. Allt gick bra. Endast en kick när jag skulle trava första gången.
Annars inga problem..
Ridtur 4: red i skogen. Kickade i början men sen gav det med sig.
Spänd hela ridturen och trippade fram mest..
Ridtur 5:
Rider i paddocken. Går som en klocka bortsett från de första kickarna innan han kom igång och accepterade läget..
Men sen flög jävulen i honom fullständigt..
Jag riktigt sååg hur hornen växte..
Hästen TVÄRNITAR .Började skrapa som värsta hingsten och var vansinnig på mig.
(Han har gått och varit sur på mig hela passet och jag har känt hur han har blivit surare och surare för varje gång jag bett honom göra nåt.)
Sen började han backa i 170 så han höll på att ramla omkull. Sen bara tvärvände han och bockade till..
Detta gjorde han om 2 ggr.,
Och varenda gång han har kickat emot skänkeln så har jag skänklat mer och visat att det spelar ingen roll att han gör så..Inget jag gjorde kunde få honom att gå framåt när han backlade. Fick koncentrera mig mest på att sitta kvar i fall att han skulle ramla..
Känner att det var inte det här jag ville ha när jag skulle köpa annan häst, men nu har det blivit så i alla fall och mina planer är fortfarande bara på planeringsstadiet..
det var ju inte en häst med megavilja och en stark personlighet som jag hela tiden får överbevisa jag ville ha, utan en häst för framtida westernträning..
Men nu har det så att säga kommit en massa emellan.
Jag känner att jag har blivit väldigt osäker på honom och jag vill inte alls längre..
Så han åker snart tillbaka dit där han kommer ifrån. Om jag får tillbaka pengarna jag har gett för honom.. vill säga.
Annars säljer jag honom själv..
För jag vill inte ha honom...
Han kommer aldrig kunna respektera mig för att han är alldeles för hård i psyket.
Så min nya änglahäst blir han inte...
Nu blir det nog travare igen..