Sv: Nu går skit på torra land!!!!!!!
jo, det är alldeles för mycket... Vi har ju ett aktuellt dopingfall i stallet där jag jobbar (Dick Robertsson, Chrissie Camto). B-provet har inte kommit ännu, men A-provet visade positivt på finadyne. Det konstiga är att vi inte har NÅGON häst i stallet som fått finadyne på ett bra tag, alltså hade vi det inte ens i stallet. B-provet ska komma nu i dagarna...
STC-typerna som var ute berömde oss mycket för det fina skick hästen var i, så det finns ju ingen anledning att dopa henne...
Ang. Iprenfallen så tycker även jag att det är skumt. Jag menar, vilken vettig stortränare ger en starthäst iprentabletter när medlet inte ens har effekt på hästar???
Förresten hörde jag att de tagit prover i Åbys (där Chrissie testades positivt) och att de hittat dopingrester i var tredje box!
vi diskuterade häromdan hur små mängder som ger bevisad effekt på hästarna, om man ev kan sätta en minimigräns istf nollgräns, för att minska de fall där hästen fått i sig det genom att slicka på väggar och liknande (den kan ju omöjligen få i sig särskilt stora mängder då!).
>Salandge
om det är matrester eller liknande SKA MAN INTE sätta in hästen i boxen utan direkt gå och begära en annan box! har man verkligen fått lära sig nu...
förresten, om ingen begär det, varför ska dom då förbättra rengöringen?
// gamla Lindi