emma74
Trådstartare
sitter och skriver ut knytbeskrivningar till bärsjalen för i morgon ska min lillasyster få "ärva" den till sin lilla plutt (kan ju inte visa henne själv hur man får på den för jag är ju hemma med min "prickiga" son, men hon har sett mig knyta den förut så hon borde ha ett hum i alla fall) tänk vad bra nr 2 i ordningen har - jag har tipsat om att dom behövde en vagn med teleskophandtag (pappan är 2 m lång tror jag ) för att dom båda skulle kunna använda vagnen utan att få ont i ryggen - tänk vad dom hade fått prova vagnar innan dom hade hittat rätt eller om dom som vi köpt en vagn som den ena föräldern inte kunnar köra nästan, dom har lånat babyskyddet (helt nytt för när Robin var liten hade vi ingen bil), minsta storleken kläder (och mamma kläder med innan) och ska få nästa omgång kläder i morgon (den lille hade gått upp 1 kg på 2 veckor - en till i familjen med grädde i tuttarna )
tänk om man hade haft det så bra själv och jag hade sluppit gå på niten och köpa en dyr och extremt opraktiskt barnmatstol när IKEAS i plast för 99 kr är så mycket bekvämare att göra ren t.ex.
och nu behöver jag något att bära i (vadå ursäkt för att shoppa ) och tills jag vågar mig ut ur huset ("prickigt barn") så jag kan prova snurrfias selar och sjalar (för det skulle jag ju få) så får ni tipsa om vad man bäst bär en 15 mån 10-11 kg klump i så jag får surfa lite ...
tanken går mot höftsele eller en ringsjal (eller båda?) eller nåt, känner nog inte för vävd långsjal som jag tror just nu ialla fall...
just det, den nyblivna pappan är lite tveksam till det "manliga" i att bära i sjal (den är liksom marinblå) och vill hellre ha en sele (eller bära på armen - smart va!) och ska på låna vår gamla babybjörn om vi hittar den, men tänkte om ni har något tips på en bättre sele (bebisen är 1 mån) som jag kan föra vidare...
tänk om man hade haft det så bra själv och jag hade sluppit gå på niten och köpa en dyr och extremt opraktiskt barnmatstol när IKEAS i plast för 99 kr är så mycket bekvämare att göra ren t.ex.
och nu behöver jag något att bära i (vadå ursäkt för att shoppa ) och tills jag vågar mig ut ur huset ("prickigt barn") så jag kan prova snurrfias selar och sjalar (för det skulle jag ju få) så får ni tipsa om vad man bäst bär en 15 mån 10-11 kg klump i så jag får surfa lite ...
tanken går mot höftsele eller en ringsjal (eller båda?) eller nåt, känner nog inte för vävd långsjal som jag tror just nu ialla fall...
just det, den nyblivna pappan är lite tveksam till det "manliga" i att bära i sjal (den är liksom marinblå) och vill hellre ha en sele (eller bära på armen - smart va!) och ska på låna vår gamla babybjörn om vi hittar den, men tänkte om ni har något tips på en bättre sele (bebisen är 1 mån) som jag kan föra vidare...
Senast ändrad: