Nu far ponnyn - med sele!

buschiq

Trådstartare
:) Bara en liten uppdatering.

I morgon far min Buse till sin nya fodervärd, med vagnar, sele och alla andra tillbehör. Efter att ha tänkt igenom allt som skrevs i min förra tråd kändes det bäst ändå.

Dessutom blir det till en annan familj, en mkt barnrik ( 3 småttingar, en 12-åring med egen ponny och tvillingar på gång :eek:) sådan med ardennrar hemma på gården som de kör i skogen med, så de verkar veta en smula om körning.
Vi har dessutom pratat igenom det mesta nu, så det känns bra.;)
Funkar det bra kommer de ev. även att ta min unghäst-shettis till sommaren...

De förlorade tyvärr sin egen shettis på julafton, hon fläkte sig i hagen och vetten trodde att hon skulle klara sig, men hennes hjärta höll inte då hon i panik försökte resa sig senare i sin box. Tragiskt!!!
Så, det känns bra att min lillkille får åka dit och trösta både barn och föräldrar...

Nu ska jag gå och putsa lite extra på hans utrustning och kolla igenom kontraktet en gång till för i morgon är det dags!

Sv: Nu far ponnyn - med sele!

Så skönt att det löst sig med alla beslut!

Kommer han att åka långt bort? Den förra familjen var väl utom "hälsa-på-håll" efter vad jag minns?
Det låter ju bra med en hästfamilj också. Har du träffat dom? Kommer du att åka med och lämna honom?

Lotta

Jo, hela familjen var här i förrgår och tittade och pratade. Barnen verkade väldigt vana vid hästar, visste trots sin ålder vad man gör och inte gör bland hästar, så det kändes bra. Det visade sig att vi har samma veterinär och hovslagare - familjen bor några mil bort bara - så jag kanske kan få lite skvaller därifrån om jag har tur ;)

Vi ska fara och hälsa på om någon månad när lill-Bus bott in sig lite och jag får komma och köra så ofta jag vill, men känner jag mig själv kommer jag att låta dem få vara ifred och lägga krutet på hästarna jag har kvar... Det är jobbigt med hästägare som vill lägga sig i för mycket, mer än för att se att hästen mår bra förstås!

Förhoppningsvis får jag hem en lite mer vältränad shettis lagom till sommaren att köra :) för de lånar bara min kille tills de hittar ponnyn de vill köpa. Min kille är inte till salu!
ccae8bbd.jpg

Så - nu måste jag skaffa en ny sele till unghästen - blir till att läsa alla sel-trådar igen. Puh :crazy:

Jo, hela familjen var här i förrgår och tittade och pratade. Barnen verkade väldigt vana vid hästar, visste trots sin ålder vad man gör och inte gör bland hästar, så det kändes bra. Det visade sig att vi har samma veterinär och hovslagare - familjen bor några mil bort bara - så jag kanske kan få lite skvaller därifrån om jag har tur ;)

Vi ska fara och hälsa på om någon månad när lill-Bus bott in sig lite och jag får komma och köra så ofta jag vill, men känner jag mig själv kommer jag att låta dem få vara ifred och lägga krutet på hästarna jag har kvar... Det är jobbigt med hästägare som vill lägga sig i för mycket, mer än för att se att hästen mår bra förstås!

Förhoppningsvis får jag hem en lite mer vältränad shettis lagom till sommaren att köra :) för de lånar bara min kille tills de hittar ponnyn de vill köpa. Min kille är inte till salu!
ccae8bbd.jpg

Så - nu måste jag skaffa en ny sele till unghästen - blir till att läsa alla sel-trådar igen. Puh :crazy:

Jag kommer troligtvis att ha en shettis sele till salu i Maj-Juni någon gång. komplett bröstsele.
Beställde en för att ha till valacken fram tills han åker hem igen så han skulle ha en vettig sele att dra med. men mina minisar har mini mini shettis size på sina selar så den kommer inte att passa för dem.

Nää - fler intressenter...? ;) :D

Vi får pm´a henne!

Gott nytt år!!!

Måste bara fråga vad din ponny heter :love:, tycker jag känner igen han :)!
Önksar dig all lycka också :D !

Mvh
Emma

Vilket märke? :angel:

Vet inte. Den kommer från Holland. Har redan en i mindre storlek som jag är supernöjd med. OBS. att den då dessutom är uppsmörjd så den är mjuk och färdig.. Alltid ett plus för de där första timmarnas insmörjning är inte allt för roliga. jag hålle rpå med min uppsättning parselar också just nu

Måste bara fråga vad din ponny heter :love:, tycker jag känner igen han :)!
Önksar dig all lycka också :D !

Mvh
Emma

Det finns många små ljusfux-shettisar, men han heter Busen och har hollänsk stam. 8 år gammal och det bästa som finns i världen enligt matte Buschiq!!! ;) Tror det är Fjunet som har en liknande kille som figurerat en del på bild här på körning.

Det finns många små ljusfux-shettisar, men han heter Busen och har hollänsk stam. 8 år gammal och det bästa som finns i världen enligt matte Buschiq!!! ;) Tror det är Fjunet som har en liknande kille som figurerat en del på bild här på körning.

Vilket fint hull han ser ut att vara i. För att vara shettis menar jag. Härligt att se att inte alla shettisar ser ut som tunnor...

:)
Okej :) , men han din häst är nästan på pricken lik min första sköthäst. Men jag kom på sennare att Cola var född 94 :angel:.
Tack ändå :D ! Väldigt fin lite krabbat!

Mvh
Emma

Tyvärr är han en aaaning rundare just nu, men han tappar vikt ganska snabbt när han får börja jobba igen. Många tycker att han ser ut som en liten welsh mountain eller så, för han är lätt i typen :)
Gullungen !

Tyvärr är han en aaaning rundare just nu, men han tappar vikt ganska snabbt när han får börja jobba igen. Många tycker att han ser ut som en liten welsh mountain eller så, för han är lätt i typen :)
Gullungen !

hehe, älskar shettisar. Vill ha ett helt gäng med minisar. Tyvärr stoppar allergin det. Kul iaf. att se en bild på en smärt shettis :-D

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka