Lejonelle
Trådstartare
Beslutet är taget. vi SKA betäcka i år. Och vi har valt hingst också (tack för alla råd). Men nu då.. hur börjar man? Borde man veterinärundersöka först för att kolla att allt verkar OK därinne? Och hur få koll på brunsterna, hon visar ju inte så tydligt. Och hur ska jag tänka i sommar, med bete och sånt, och hur försiktiga bör vi vara med stress, träning osv? Ultraljud på 17_e dagen har jag ju snappat upp men hur ofta ska man undersöka i fortsättningen? Och försäkring av fostret, hur går det till? Är det en tilläggsförsäkring på stoet eller en egen försäkring?
Hjälp, nu behöver vi verkligen få veta ALLT. Man kan ju undra varför man ger sig in på det här om man inte har koll, men herregud, jag har två egna barn och båda har överlevt trots att jag inte hade föräldraexamen... Så det går nog, men hjälp till..
mvh
Lejonelle
Hjälp, nu behöver vi verkligen få veta ALLT. Man kan ju undra varför man ger sig in på det här om man inte har koll, men herregud, jag har två egna barn och båda har överlevt trots att jag inte hade föräldraexamen... Så det går nog, men hjälp till..
mvh
Lejonelle