nu behöver jag lite feedback från er!

zilla

Trådstartare
Min dotter som är 3 har/hade en kompis som är 6 år. De har lekt sen vi flyttade hit för lite mindre än 2 år sen .
Det har nu sista månaderna sen ca mars månad lekt mindre men dock lekt nästan vaje dag.

Nu för ca 3 veckor sedan har det däremot blivit mindre och mindre.
6 åringen har en kompis som är nästan jämngammal .och att de leker mer för sig själva är ju helt ok.

Det jag stör mig på är att 6åringen kommer hit checkar av läget vad "vi" ska göra .
Kommer det inte hända något kul går hon härifrån inom 5 minuter.

Hur ska göra ?
 
Sv: nu behöver jag lite feedback från er!

Känner igen det där till viss del... :crazy:

En av mina döttrar hade också en kompis, som var lite äldre. Hon verkade trivas väldigt bra i vår familj (särskilt verkade hon vilja "bli kompis" med mig...), men det blev inte så mycket lekt med dottern. Hon hade liksom inte ett barns fantasi att leka heller. :(

Min dotter blev besviken, märkte jag, och själv tyckte jag att det var ganska jobbigt att "få svans". Jag försökte ideligen att "knuffa tillbaka" henne till den hon kommit för att leka med...

Efter ett tag löste det sig av sig själv, eftersom min dotter (som var i 6-årsåldern) inte ville ha hit henne.

Tjejen var sådan att hon blev "vuxen" alltför fort. Smink, kläder och utseende blev viktigare än att vara barn. Sorgligt, egentligen...

Kanske kan det vara så i ert fall också - att kompisen trivs hos er?
 
Sv: nu behöver jag lite feedback från er!

Det jag har märkt är att de inte gör så mycket med sina döttrar .

Nån enstaka utflykt. då och då.Och 2-3 veckors semester utomlands sommar och vinter.
Vi hittar ofta på nått varje dag och helg och det kan vara att bara gå ut i skogen och titta efter djur.
Men det händer oftast nått här .4 av 7 dagar Medans de har 7 ggr på ett år det händer nått där..

Dottern blir lessen att hon kommer hit och sen går igen efter 5 minuter .. Hur eller vad ska jag säga.. ??
 
Sv: nu behöver jag lite feedback från er!

Känsligt läge... :crazy:

För oss vuxna är det kanske inte konstigt att en 6-åring har "vuxit ifrån" en 3-åring. För dottern kunde du kanske förklara att: "X har blivit så stor nu" eller "X har börjat skolan och har inte tid så ofta".

Problemet är ju förstås att hon kommer - för att sedan gå igen. Du får kanske fråga tösen när hon kommer om hon tänker stanna en stund - för "annars är det nog inte lönt att leka..."
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 901
Senast: Joro253
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: Ainon
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp