Nu är lilla Dimma hemma! *typ liveuppdatering*

Tassetass

Trådstartare
(Bilder!!!)

För en liten stund sen kom jag hem med Dimma. Hon tyckte inte det var någon höjdare att vara i buren, men hon blev lugn lagom tills det att vi kom hem. :D

Nu sitter hon i badrummet och Isola är här i vardagsrummet och ser inte ut att fatta nånting. Hon kom fram till buren och nosade en bra stund (inget fräsande från nåt håll), sen sprang hon därifrån. :p

Första bilden;

200710121108.jpg

(Det där klegget i ögonen ska bort, men det har liksom inte varit läge att rengöra henne ännu, hon är fortfarande ganska skygg).

Sv: Nu är lilla Dimma hemma! *typ liveuppdatering*

Nu var hon faktiskt ut i hallen, men så fort hon såg mig rusade hon in i buren. Hon verkar se buren som en trygg plats, och det är ju bra!

Isola är inte till någon hjälp alls, hon sitter bara och ser sur ut. :p

Åh så söt hon är! Ser ut att vara lite lik min Lina (nej jag har ingen bättre bild på henne framifrån på den här datorn :p :D) för övrigt?

Haha, jag ser Isolas min framför mig. :D Hon måste ju undra. Men säkert kommer de att trivas ihop när de väl har fått ordning på varandra. :)

Mina katter tycker inte heller om att resa i burar, fast det förvånar mig mer om det finns en katt som tycker om det.
Jättesöt misse förresten!

Ja, faktiskt! Hon ser ut lite som en korsning mellan Isola och Lina. :D

Hon sitter fortfarande i buren och Isola smyger sig allt närmare. Jädrar vad hon är nyfiken. :D

Nu har det hänt grejer!

Vi lyfte av locket på buren och då blev det en massa gos;

200710121111.jpg

Sen ville hon utforska läget lite!

200710121114.jpg

Isola bevakade förstås nykomlingen noga.

200710121115.jpg

De stod nos mot nos en stund, de fräste lite åt varann men sen gick Dimma in i Jennys rum och där ligger hon än.

Så sött :)

Jag hade en kattunge som ensamkatt i 2 veckor innan den fick en kattkompis. Då hade hon hunnit anse hela lägenheten som sitt revir och det tog henne närmare tre dagar (av fräs och morr) att acceptera kill-kattungen som kom, medan han inte ägnade henne något intresse alls under denna tid ;) Och nu är dem bästa vänner.

Så det kommer nog verkligen att bli bra det där när dem lärt känna varandra lite! Och det kommer att bli så mysigt :D
Två katter är verkligen gosigare än en :D

Nu idag så har Dimma mest legat under sängen eller i garderoben och Isola ignorerar henne rätt rejält. Så hittills är allt rätt lugnt. :p

Nu har hon kommit fram! :bump: Hon är supergosig och petar på en med tassen när hon vill bli klappad. Isola verkar sjukt nyfiken men hon vågar inte gå fram till Dimma! Som närmast var hon ett par decimeter ifrån, sen vände hon. Inte ett enda fräs från någon av dem, vet inte riktigt vad de sysslar med. :D

Åh, jag ser verkligen skådespelet framför mig! Fortsätt uppdatera oss. :)

Samtidigt blir jag riktigt avundsjuk då jag har hittat en katt hos KKS som (enligt bilderna) verkligen får mitt hjärta att smälta, men mitt - åtminstone för tillfället - minst sagt kaosartade liv säger definitivt stopp till en katt till i nuläget. :(

Nu nosade de på varann på var sin sida av gardinen. :D Jag drog bort gardinen och då nosades det lite mer, sen fräste Isola och sprang iväg. :rofl: Dimma såg mest förvånad ut, hon reagerar liksom inte på Isolas fräs. :D

Vad fina dem är! :love: Och jag älskar deras namn, är det du som döpt dem eller var de redan döpta? Hoppas iaf de kommer komma bra överens, för min två tog det ca en-två månader innan de var riktiga kompisar.

Isola har jag döpt, Dimma fick namnet Dimma av den förening (Djurskyddet Umeå) som fångade in henne eftersom det var så dimmigt den dagen.

Nu i natt låg lilla Dimma faktiskt i sängen och sov en bra stund. Isola låg på pallen bredvid och såg mordisk ut, men jagade i alla fall inte bort Dimma vilket hon gjorde igår. I går kväll busade damerna faktiskt litegrann, lekte peek-a-boo på var sin sida om en dörr. :D

Mer bilder kommer ikväll!

Ett sätt som är bra att få katter att uppleva varandra som något positivt (har jag märkt) är att låta dom äta något gott sida vid sida på varsin tallrik....lite som vi människor alltså (alltid trevligt med en god middag för att lära känna varandra eller hur!?)
Ps. fina bilder o vackra små katt-fröknar!

Det har vi praktiserat en del, faktiskt. :) Isola får skinka och Dimma får kalkon. Vi anpassar oss inte alls efter individuella önskemål... :angel:

Överlag verkar de rätt positivt inställda till varandra. Man kan dock förstå om Dimma är lite skeptisk, då hon levt ute ett bra tag och kanske fått slåss en del med andra katter.

Det går sakteliga framåt! Igår kom hon fram självmant och spatserade runt och ville bli gosad med och i morse kom hon faktiskt fram istället för att gömma sig när jag klev upp. Tidigare mornar har man hört att hon varit ute men gömt sig direkt man vaknat.

:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 396
Senast: Bexzor
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är en person med väldigt mycket ångest/nojor/tvångstankar kring saker. Och när jag skriver detta ber jag er som svarar att ha...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama