Nu är jag GLAD :)

Gnist

Trådstartare
Fick nyss ett telefonsamtal från en av mina valpköpare.
Han har sålt den hunden han köpte av mig till en bekant i Ryssland och hon jagar både Björn, Älg och Vildsvin samt har ett suveränt psyke :) :)
Nya ägaren vill använda henne som stamtik i sin nystartade Jämthundsuppfödning i Ryssland :banana: :bump: Och han har tingat på en valp när jag har nästa kull :D :D

Sv: Nu är jag GLAD :)

Först trodde jag att det var köparen som jagade älg och björn och hade ett utmärkt psyke :rofl:

Men sen förstod jag att det var hunden du menade....

Grattis.... nu kan du sätta in en skrytannons i Hundsport..

xxxxx's kennel har exporterat tiken xx till Ryssland :bump:

Nää, det ska jag inte göra ;) Det har jag inte gjort på någon exporthund faktiskt :cool:

Gnist skrev:
Nää, det ska jag inte göra ;) Det har jag inte gjort på någon exporthund faktiskt :cool:

Men du kan!!!! om du vill!!!:angel:

Vi hade förfrågningar från både Norge och Finland vid förra kullen... Tyvärr så räckte inte tikarna i den kullen till .... De blev bara två. Hade kunnat sälja 15 tikvalpar utan annons.....

Jo det är himla kul att ha valpar bokade flera år innan de är födda :)
Och det är ännu roligare att valpköpare är så nöjda med sina hundar :banana:

Står och väntar på en valpkull som kommer år 2009. Kommer ha superb kontakt med min uppfödare då det blir dags.

Men kul att det går så bra. :)

Grattis :) Vilket bra betyg att få på sin uppfödning :D

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 358
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 916
Senast: Lazio
·
Övr. Hund Ett av mina första inlägg här på hunddelen av älskade Buke :) Har i dagarna blivit erbjuden av min sambos arbetskamrat att ta över...
Svar
13
· Visningar
4 125
Övr. Hund Passade nyss en bekants hund några dagar. Hunden i fråga är en omplacering på ca 3 år. Matte är jätte ambitiös och trots att vi tränar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 221
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II