Nu är hon opererad....

Alfakrulls

Trådstartare
Nu är Unni opererad! Och hon mår bra! :love:

När de tagit ut livmordern såg de att hon hade två stora cystor på den. Den var oxå mycket förstorad och full med bölder, var även väldigt blå på olika ställen där de absolut inte skulle vara blått, och osv.....
Så inte konstigt att min stakars vovve haft ont.

Men nu tror vi att hon ska bli helt bra, min älskade Unni :love:
Skönt att de faktist hittade nått på henne nu.

Men är redigt förbannad på försäkringsbolaget då de inte vill ersätta kasteringen även om Veterinären va den som sagt att hon måste kastreras för hundens egna skull och nu när de hittade massa fel på henne....men nejdå, så nu är veterinären flyförbanad på försäkringsbolaget för hon tycker de ska ersätta....så idag ska hon prata med A**ias veterinär....så dålig stil.

Varför betala en massa pengar till dem när de inte vill ställa upp för en å hjälpa än? :mad:

Men unni mår i alla fall bra å är hemma!! :banana:

Sv: Nu är hon opererad....

skönt att det gick bra med hunden men det var ju märkligt att de inte ersätter! vad har de för förklaring till det?

Ja du, de har igentligen ingen bra osak....de enda de säger är att de måste vara lika för alla å bla bla bla....

Veterinären tyckte de verka som om hon inte riktigt fatta va hon prata om.
Men förhoppningsvis löser det sig idag....!!

Glömde ju att skriva oxå att Unni fyller 3 år idag! :love:
Min lilla tös har blivigt så stor!! :love:

Jag fattar det som att veterinären innan op inte visste att det fanns så pass mycket förändringar på livmodern och om då gick det väl inte att motivera operationen på rätt sätt till försäkringsbolaget.

Inget försäkringsbolag ersätter kastration utan giltig orsak och det var väl där som inte veterinären fick fram sitt budskap kan man tänka.

Agria har VÄLDIGT snäva ramar för när kastrering ersätts, enbart vid vissa specificerade diagnoser. Är det inte någon av dem, då ersätter de inte - även om livmodern de facto var/är sjuk. Samma med hanhundskastraktioner.

Villkoren i Agria Plus, nu gällande:
Kastraktion
Behandlingen måste vara ett led i behandlingen av diabetes, livmodersjukdomar med kliniska symtom, förlossningsskador, vaginalprolaps, prostatasjukdomar, perinealbråck, analadenom, testikelinflammation eller tumörer i testiklar, vagina eller äggstockar.

Och jag vet att de är ganska kinkiga med vad 'kliniska symptom' på livmodersjukdom innefattar. Dock borde det med tanke på vad ni fick reda på i efterhand, och beroende på symptomen, inte vara problem att få ersättning.

Läste din andra tråd, och där har ju hunden haft erlichios, upprepade allmänna infektioner och de symptom som var nu närmast op var beteendeförändringar, lättretlig och aggresiv (känns igen..). Och det är nog därför agria ansett att det inte funnits symptom på livmoderproblem.

Jag har ju en herre som uppvisat just beteendeförändringar, aggression etc. Härlett till smärta vad det verkar (blir symptomfri på metacam), men där Agria inte betalar då de inte ersätter beteendeförändringar om vi inte kan bevisa att det beror på smärta, och varifrån den kommer.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 480
Senast: Sel
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 649
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka