Nu är hon hemma!

Sv: Nu är hon hemma!

Grattis!
Hon ser väldigt fräsch och fin ut i kroppen för sin ålder, ska bli kul att se ridbilder (för det hoppas jag att vi får!) så småningom! :D

Grattis! Ser jättefin ut! Ännu finare blev hon när jag såg efternamnet och sökte på henne i WF. Hon är syster med min älskade gamling! :D :love:

Nej, vad kul! Är han lika smäcker i typen tro?

Nu har jag ridit första rundan på henne. Hon var så otroligt pigg. 'Vadå, skritta, kom igen nu matte så kör vi.' :D Hon ville gå först i ledet och öronen var spetsade spikrakt framåt. Det var kul!

Gud vad roligt!
Jag har ju snart köpt mig en ny häst. Så det blir betäckning på henne igen nästa år och min gammeltant (19) skall sättas igång i April igen.. Jag längtar!! Är så grymt ridsugen nu!!

Ja han är smäcker (lite tjock nu), långbent och också pigg som en galning. Men så himla trofast och tillgiven!
Visar ett par bilder från en skojtävling vi var med på i sommar. Tyvärr är han triangelmärkt så jagfår inte tävla honom.

22961691.jpg

22961690.jpg

Åh, vad fin. Jag älskar skimlar. Hmm....vad hade han för föräldrar sa du? Han var verkligen jättefin.

Igår red mina döttrar Diljá ute i skogen. Skrittade 10 minuter var. Den ena är 5 och den andra fyller 9. Jag höll inte ens i Diljá, hon bara lunkade på (jättefort visserligen) och reagerade inte ens när det kom en timmerbil. Jag är så kär i den hästen.

Tjena Ninni!

Klart du måste komma och hälsa på oss. (Ta med Tindra vettja:love::love:, fast då kanske jag kedjar fast henne).

Ja han är smäcker (lite tjock nu), långbent och också pigg som en galning. Men så himla trofast och tillgiven!
Visar ett par bilder från en skojtävling vi var med på i sommar. Tyvärr är han triangelmärkt så jagfår inte tävla honom.

22961691.jpg

22961690.jpg

Fy så vacker häst :D :love:

+ Zannah, tack så mycket, han är fin och han är underbar! :love:
Hans föräldrar är Djarfur frá Dýrfinnústöðúm, precis som din häst och mamman är Steinka frá Dýrfinnústöðúm. Min häst heter Dagur med samma efternamn!

Hon är jättefin. Min tränare har en del hästar också från Dyrfinnustödum.

Supersöt häst.. angående manen så vet du nog bäst..

Lägg gärna in lite mer bilder på damen=)=)
Välkommen in i denna lilla troll värld=)

Om jag bara kunde lära mig lägga in bilder själv. Vi har blandat pc och mac och det är en djungel för min lilla hjärna :laugh: Men jag skall tjata på gubben.

Hon är himla snygg alltså.

En kul grej: mina halvblodskompisar och kollegor på ridskolan brast ut i ett 'men men men...hon är ju SNYGG, ÄR DET en islandshäst?!'. Host host host host säger jag då. Stubbmanen var nog det som gjorde hela hästen för dem. Så olika kan det vara.

Han såg inte heller särskilt gammal ut. Jättsöt. Jag hoppas givetvis på några fina år med Diljá. Hon måste bli 27 åtminstone, annars slår jag ihjäl henne.:idea:

hehe ja många tar inte min isisi för isis utan mer connemara, russ korsning.
Eftersom hon har så otroligt rena gångarter och så tunn man och rak man.
Hon har inte den typiska tjocka långa isis manen mitt hbl hade tjockare man än Jorunn=)

Han såg inte heller särskilt gammal ut. Jättsöt. Jag hoppas givetvis på några fina år med Diljá. Hon måste bli 27 åtminstone, annars slår jag ihjäl henne.:idea:

Haha, vad smart! Kommer du hem o säger att du har kört ihjäl dig så dödar jag dig :angel: Bidrar med en bild på Stjarni i stallet, han är född 1982 och pigg som en mört. Skitsnygg i hagen när han leker "Du kan inte ta mig"...
picture.aspx

Ah...också en snygging. Är han svart tro?

Färg igen dårå; nu har jag fastnat för gulsvarta och eftersom Diljá har givit det förr så hmmm....ja, chansen finns. Men vad skall jag då ta för hingst.

Om jag betäcker Diljá med en skimmel så har jag ju 50% chans på det fast då sumpar jag gul-chansen antar jag. För det är väl recessivt??

Måste plugga mer.

Beror ju på hennes färganlag, ska spana på Worldfengur innan jag tipsar... Kommer väl nåt PM vad det lider :)

Helt OT: Har ridit din favorit Tindra en timmes tur i bushen idag och hon gick först hela vägen OCH tog alla 3 galoppfattningarna perfekt :love: Bara riden sen mitten på juli men så himla duktig och framåt. Töltade några steg oxå fast vi inte är riktigt där än. Börjat så smått med formen också korta sträckor. Så ambitiös liten häst!!!

Ja, hela den varelsen är ju bara underbar. Hade det inte varit 1000 mil till dig så hade det nog kunnat bli min första islänning. Fast jag behöver nog starta med den läromästare jag har valt. Och utan Diljá vill jag ju inte vara. :love:

Jag skrittar ju bara Diljá än så länge. 20 min varannan dag har jag kört, fast det blev 30 min igår. Hon är jättepigg, jag la inte an skänkeln mer än när jag ville byta riktning. Piggpiggelina. Vilket är riktigt roligt givetvis.

Nu har jag gått ned 2,5 kilo också. (sen i måndags, heja nutrilette) Så snart är jag nog inte för tung för henne längre....eller nåt... Jag känner mig inte stor på Tildra men Diljá är så vansinnigt smäcker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka