rebeckasff
Trådstartare
Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från skåne till sin ägare igen så känns det bättre att byta hingst än att man bara får ett försök på sig innan han åker.
Stoet är E: Electro- Kaliber
Har fått 5 avkommor innan
E: Santa Cruz,-04, Gått medelsvår dressyr
E: Irco Mena,-05, Fått föl som unghäst, går nu 120 hopp, selektionssto
E: Cardento,-06, hittar jag ingen info om
E: Aerline,-08 fått klass 1 hoppning på 3 årstest, selektionessto
E: Dionysos, -09, startat L.B dressyr
Nu har vi kollat på Lasandos, vi letar efter en lite billigare hingst då plånboken måste vara mes och bestämma eller att hingsten har levande fölavgift.
Letar efter en hingst som lättar upp typen, bra galopp och så klart ett trevlig temperament
Stoet är av en fin modell, ca 162 cm, bra halsansättning, dock av lite äldre modell och skulle vilja ha en mer högrest avkomma.
Stoet har ju kommit till åren så hoppning finns inte med på hennes ridschema, men vi har löshoppat henne lite små hinder bara för gymnastikens skull och hon hoppar gigantiska språng över dessa små hinder, fin teknik både med ben och rygg.
Hon har traven som bästa gångart med väldigt bra bakbensmekanik.
Hon är ett sto med mycket personlighet men är väldigt roligt, riktig turbohäst när man rider som kan både bocka och bralla när det är riktigt skoj!
Detta är dock inget som vi ser som något negativt!
Några andra förslag på hingstar?
Med på listan står även Fighting Alpha
PS! Alla skimmlar går bort då mamma (hennes häst) hatar skimmlar och avkomman ska behållas om det blir ett sto... ( Ja, jag vet att det är tramsigt...)
Stoet är E: Electro- Kaliber
Har fått 5 avkommor innan
E: Santa Cruz,-04, Gått medelsvår dressyr
E: Irco Mena,-05, Fått föl som unghäst, går nu 120 hopp, selektionssto
E: Cardento,-06, hittar jag ingen info om
E: Aerline,-08 fått klass 1 hoppning på 3 årstest, selektionessto
E: Dionysos, -09, startat L.B dressyr
Nu har vi kollat på Lasandos, vi letar efter en lite billigare hingst då plånboken måste vara mes och bestämma eller att hingsten har levande fölavgift.
Letar efter en hingst som lättar upp typen, bra galopp och så klart ett trevlig temperament
Stoet är av en fin modell, ca 162 cm, bra halsansättning, dock av lite äldre modell och skulle vilja ha en mer högrest avkomma.
Stoet har ju kommit till åren så hoppning finns inte med på hennes ridschema, men vi har löshoppat henne lite små hinder bara för gymnastikens skull och hon hoppar gigantiska språng över dessa små hinder, fin teknik både med ben och rygg.
Hon har traven som bästa gångart med väldigt bra bakbensmekanik.
Hon är ett sto med mycket personlighet men är väldigt roligt, riktig turbohäst när man rider som kan både bocka och bralla när det är riktigt skoj!
Detta är dock inget som vi ser som något negativt!
Några andra förslag på hingstar?
Med på listan står även Fighting Alpha
PS! Alla skimmlar går bort då mamma (hennes häst) hatar skimmlar och avkomman ska behållas om det blir ett sto... ( Ja, jag vet att det är tramsigt...)
Senast ändrad: