Nu Är Dom HÄr

palle

Trådstartare
I kväll kom Juniors och Mojjas bebbar :bump: :bump: :bump:

2 flickor och 2 pojkar :love: :love: :love:

Svartsilveragouti och vita allihopa.

Bilder kommer i morgon, om jag orkar vakna ;) :devil:

Sv: Nu Är Dom HÄr

Vad kul!! Grattis!! Bor honan hos dig? Men spänningen är väl inte slut än, nästa punkt är väl foldningen?

Mojja fick stanna kvar här eftersom uppfödare dels fick 2 Angorahonor dräktiga samtidigt och då Mojja går så jättebra med våra andra katter så bestämde vi att hon skulle stanna här som någon sorts fodervärdskatt....

Så nu är det till att vänta i minst 3 veckor innan man ser om det blir någon foldad bebbe...

Åhå, den här tråden har inte funnit under buke-krånglet.
Grattis!!
Vikter?
Bilder?

:banana: Grattis till de fina små! :love: Har ju pampigt snygga föräldrar också!

Tackar och bugar :bow: :bow: :bow:

Nu blir det bara 3 veckors väntan tills vi kan se om dom är foldade eller inte....

Helt underbara! Reser sig öronen först, och foldar sen, eller är det helt enkelt så att de aldrig reser sig?

Öronen står så här tills dom är ca 3 veckor sen trillar dom ner "på ett ögonblick"

Eller så viker dom ner sej sakta under flera veckor...

Verkar finnas 2 olika sätt beroende på blodslinjer...

Dessa kommer från "ögonblicksvikande" linjer ;)

En kanske helt stendum fråga om foldade öron:

På kattspråk betyder ju tillplattade öron att katten är rädd och känner sig underlägsen. Hur reagerar andra katter?

Dom verkar inte bry sej, för även om dom är trippelfoldade, då ser huvudet helt runt ut utan antydan till öron, så kan dom lägga öronen bakåt när dom blir riktigt förbannade....

Junior är singelfoldad, det innebär att han bara har ett veck och då är det i princip bara yttersta spetsen på örat som är nedvikt.

Dubbelfold då ser det ut som om öronens översta vikta del och huvudet är helt rakt så man kan lägga en linjal rakt uppepå och den ligger helt rakt, om du förstår hur jag menar....

Vilka små underbara! :love:
Och den stolte fadern på bild ovan är en riktig skönhet!
Vad heter rasen?

Rasen heter Scottish Fold, och det finns nu nästan 50 st av dom i landet.....

Och jag har 3 st :love: :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix