Nu är dom äntligen här!

K

Karamella

4 dagar senare än beräknat. 4 st små bäbisar var i buren. Tyvärr var en av dom döda :cry: Men dom andra 3 springer om kring och mår bra :banana: :banana: :banana:

Bilder kommer under dagen

Här kommer en bild på dom små sötnosarna :love:

busans_ungar.jpg

Åh! Vilka sötnosar! :love: Hur gamla är dom på bilden? Tycker att de ser väldigt långhåriga och stora ut.

Dom är bara några timmar på bilden :love: Dom är födda någon gång mellan 01.30 och 9.30. Dom väger 77, 73 och 67 gram så dom är inte så stora. Den som var död vägde 67 gram

Supersöta är dom :love: :love: :love:

Men de var värst vad långhåriga de var! Och öppna ögon! Jag har iofs aldrig sett nyfödda marsvinsungar. Jag hade kaninungar när jag var yngre. De var bara lite fjuniga och både öronen och ögonen var stängda i ca tre veckor vill jag minnas. Dom var hur söta som helst! :love:

Marsvin föds färdigutvecklade med päls, öppna ögon osv. tar inte många dagar innan dom börjar smaka på mammans mat.

Jaha! :idea: Det hade jag ingen aning om! När är de så pass stora att de kan tas från sin mamma då?

Man skiljer hanarna från mamman vid ca 4 veckors ålder då hanarna blir könsmogna. man säljer dom i regel vid 5 veckors ålder

Ojdå! Ja, då utvecklas de betydligt snabbare än kaniner. Då förstår jag att de är relativt färdigutvecklade när de föds.

Jag har 8 egna marsvin, varav 2 förhoppningsvis är dräktiga
3 st som bor här tillfälligt
och 3 ungar (ska dock säljas)

Har tingat 3 nya marsvin som kommer i slutet av juli när dom som bor här tillfälligt flyttar.

Så... 14 marsvin just nu :love:

okej.. har du bilder på dom... ?
tycker att marsvin ä sååå söta.. men ja kan inte ha det... :(

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: Tuggben
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 977
Senast: animalasia
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: WildWilma
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar