Nu är det klart! Jag är med häst igen!

lewellyn

Trådstartare
Nu är det klart! :love: :love:

Sky Apollo heter underverket, är född i maj 2007.
e.Sjöaryds Skywalker RD 14 (Dartmoor)
u.Zindy (korsningsponny med ok. härstmning, men det är fullblod i henne i alla fall)

Van att stå uppbunden,vara ensam i stallet,bli verkad och åka transport.Har haft både sadel,träns och sele på sig under promenader och det är inget konstigt med det tycker han. Ska löshoppas och filmas under helgen.

Pappa är bara ca 125 cm och mamma 138 så de trodde han skulle bli C/D-ponny. Var lite orolig för att han skulle vara för liten när jag ringde, men han var på ettårsdagen 135 cm och är redan 138 nu vid senaste mätningen i veckan.

Han ska på premiering i Bollnäs den sista augusti, och sedan kan jag hämta hem honom till Texaz stall där vi ska bo :banana: :banana:

apollo.gif

apollo2.jpg

apollo4.jpg

apollo3.jpg

Sv: Nu är det klart! Jag är med häst igen!

men vilken sötis!!!! Grattis!!!!!

GAH!!!! Vilken läckerbit!!!!:love::love::love:

Grattis LEW!!!!!!!

Och ännu mer grattis till läckerbiten som får sällskapa med dig!!!!;)

Grattis!

Ang höjden så är det inte orimligt att han växer över ponnymåttet eftersom han har stort (fullblod) bakom mamman.
Hoppas han, förutom färgen och exteriören, även fått det härdiga och starka från Dartmooren.

mvh Eva

Grattis!

Ang höjden så är det inte orimligt att han växer över ponnymåttet eftersom han har stort (fullblod) bakom mamman.
Hoppas han, förutom färgen och exteriören, även fått det härdiga och starka från Dartmooren.

mvh Eva

Ja det är det jag hoppas på :) Både om höjden, massan och uthålligheten :P

Min pålle var 140 när han var 1 år och 4 mån. Nu är han 153 (4 år) och jag vet inte om han tänker stanna där eller kanske bli några cm större ändå...

Det beror ju på vad mamman och pappan bär med sig och vad det är för ras/raser som ligger bakom men i allmänhet har de flesta hästar vuxit klart när de är 4.

Jag tycker att man ofta får hoppa över en generation och titta mer på mormor och farmor vad dom har för höjd. Många gånger tycker jag det stämmer bttre. I allafall på mina araber.

*kl*

Ja jag hade ju tänkt mig en D-ponny, men ledsen blir jag ju inte om han visar sig bli större än så. uppfödaren gissar på att han stannar nånstans runt 150 cm när han är färdigvuxen.

Love ya:love:. Youv got a panzarpony:bow: inte lolit ni tänker lämna
paxan:cry:. Lycka till:banana:. Nu får du fixa en Team Texas jacka. Ha ha du kan välan flirta in di på de lilla spettet Erik. Lär han o rida:rofl::rofl:

Love ya:love:. Youv got a panzarpony:bow: inte lolit ni tänker lämna
paxan:cry:. Lycka till:banana:. Nu får du fixa en Team Texas jacka. Ha ha du kan välan flirta in di på de lilla spettet Erik. Lär han o rida:rofl::rofl:

hihi jaa, en egen panzarvagn :) Mja vi får välan bygga ett team Panzarpony Texaz farm eller nåt :P

Hahaha va, tyckte inte du heller det var fint som han flaxa...eh...red omkring fram och tillbaka? :angel:

Han behöver träna på att inte ha så mycke händer. Han borde sätta sig på dom o få hästen att gå dit han vill ändå:angel:. Han kan behöva jobba på de.:rofl:

Inte mej emot om han vuxit fördigt! Han är rätt OK som han är nu. Fast högre i rumpan är han, men det kanske han tänker fortsätta med!

Han behöver träna på att inte ha så mycke händer. Han borde sätta sig på dom o få hästen att gå dit han vill ändå:angel:. Han kan behöva jobba på de.:rofl:

Kan bara säga att han fick höra både ett och annat om sin ridning i helgen av allas vår Janne och hans kompis:bow:

Fick sig en riktig tankeställare och gjorde faktiskt hyfsat ifrån sig under söndagen!!!

Kan säga att dom inte skrädde orden direkt:rofl::rofl::rofl:!!!!

Kan bara säga att han fick höra både ett och annat om sin ridning i helgen av allas vår Janne och hans kompis:bow:

Fick sig en riktig tankeställare och gjorde faktiskt hyfsat ifrån sig under söndagen!!!

Kan säga att dom inte skrädde orden direkt:rofl::rofl::rofl:!!!!

Säg att du spelade in det!! :rofl::rofl:

och fortsätt pr;a för Llewllan! She neeeeeeds it! :banana: (ska tvinga henne sätta upp ALLA rosetter och pokaler så de är det första hon ser Varje morgon..)

Säg att du spelade in det!! :rofl::rofl:

och fortsätt pr;a för Llewllan! She neeeeeeds it! :banana: (ska tvinga henne sätta upp ALLA rosetter och pokaler så de är det första hon ser Varje morgon..)

Gjorde ju tyvärr inte det, men kan ju säga att grabbarna blev ganska tilltufsade samt skickade att köpa RIKTIG utrustning och en del goda råd!!!!:bow:

Jäpp, jag marknadsför henne så gott jag kan, vi får väl köra lite testlektioner med mig och Sprakel uppe på anläggningen så kanske det kan generera en del jobb!!!:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka