Sandra78
Trådstartare
Efter påsk börjar vår "bebis" som snart är en stor tjej (16 mån) skolas in på dagis (för er som läste min förra tråd så var "höghusförskolan" jättefin så det blir där) och som av en händelse är det barnklädesmarknad nästa helg.
Dags att ladda upp med det som kan behövas alltså!
Hon kommer att gå 3-4 timmar per dag, varav åtminstone 1 timme kommer att spenderas på utegården om det inte är extremt dåligt väder.
Så, lite tips på vad jag ska hålla utkik efter i klädväg, vi bor i södra norrland så april kan vara kall och blöt... Just idag har det snöat men är strax över nollan.
Det som finns i uteklädes-väg:
- skaljacka och skalbyxa
- tunt fleeceställ
- windstopper-jacka
- galonställ och ett par extra galonbyxor
- fodrade gummistövlar
- gympaskor
- mössor och handskar från tunn till tjock, inkl vattentäta handskar
Vi lär ju få mer information från förskolan om vad de anser behövs, men jag tänkte ju fynda lite nästa helg
Ofodrade gummistövlar ska jag kika efter, och så misstänker jag att det kan vara bra med ett par gympaskor till.
Hur mycket extra "innekläder" behöver man?
Dags att ladda upp med det som kan behövas alltså!
Hon kommer att gå 3-4 timmar per dag, varav åtminstone 1 timme kommer att spenderas på utegården om det inte är extremt dåligt väder.
Så, lite tips på vad jag ska hålla utkik efter i klädväg, vi bor i södra norrland så april kan vara kall och blöt... Just idag har det snöat men är strax över nollan.
Det som finns i uteklädes-väg:
- skaljacka och skalbyxa
- tunt fleeceställ
- windstopper-jacka
- galonställ och ett par extra galonbyxor
- fodrade gummistövlar
- gympaskor
- mössor och handskar från tunn till tjock, inkl vattentäta handskar
Vi lär ju få mer information från förskolan om vad de anser behövs, men jag tänkte ju fynda lite nästa helg
Ofodrade gummistövlar ska jag kika efter, och så misstänker jag att det kan vara bra med ett par gympaskor till.
Hur mycket extra "innekläder" behöver man?