nu är jag lite småirriterad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
:mad:
Öppnade sonens väska i morse och kollade om det stod något i kontaktboken och tog fram veckobrevet... där stod det att barnen i förskoleklassen skulle åka in till "stan" och gå på bio och ha jättekul... jag roligt... för dom barnen då, det var ju trist att sonen ska till dietisten i morgon och att jag pratade med skolan och vi bestämde att han skulle vara hemma i morgon för att det blev så mycket åkande fram och tillbaka (dietisten är "åt andra hållet" i nästa större stad) och det var ju inget problem att sonen var hemma en helt vanlig måndag... vad "roligt" att fröken inte kunde berätta att dom skulle gå på bio just den dan och sonen som är helt biotokig nu... för dom måste väl ha planerat ett biobesök med klassen minst en vecka i förväg väl? hade jag fått reda på det så hade jag 1, kunnat försöka ändra tiden hos dietisten (är ju liksom inget akut livsvikigt men det ska göras) 2, fått reda på tiderna och kunnat planera i god tid att han fick åka med och sen åka till dietisten...

för att komplicera det hela lite till så bestämde sig maken för att eftersom sonen skulle vara hemma och inte behövde skjuts tidigt på morgonen för att gå på den 40års fest med gamla polare han inte träffat på urminnes tider han var bjuden till och sova över i sthlm och åka hem på morgonen...

så nu bestämde vi utan att kunna komunicera med skolan (lite svårt på helgen och det hade inte hjälpt även om jag läst veckobrevet i fredags) att sonen fick åka med en kompis i byn till skolan och gå på bio - eftersom dom slutar innan vi behöver åka (även om det blir tight) så hoppas vi på att dom är tillbaka (det står inget om att dom ska komma hem senare) innan vi ska åka... men jag måste ju ringa skolan och få tag på någon på morgonen i skolan, hans lunch är ju förmodligen avbeställd, jag har telefonfobi och behöver egentligen planera sånt en vecka i förväg, men, men... kommer må skit och vara totalt sönderstressad när vi ska vara hos dietisten... men jag vägde det mot att han skulle bli helt förkrossad när kompisarna pratar om bion dagen därpå i skolan (han ÄLSKAR att gå på bio!!!)

tänk om man kunde få reda på aktiviteter på måndan tidigare än fredagskvällen innan...
 
Senast ändrad:
Sv: nu är jag lite småirriterad...

Hu, jag är inte avundsjuk....
MEN om det kan vara till lite tröst så är de skitkassa på veckobreven i min sons skola också.:mad: Ibland får vi inget och ibland skriver de mer än en vecka samt både förskoleklass och ettan på samma.
Sen händer det ganska ofta att vi hittar en lapp en till två dagar innan tex: på onsdag ska vi göra utflykt barnen ska ha med sig fika samt skridskor + hjälm. etc.
För de föräldrar som bor i samhället är det väl inte så krångligt, men vi bor på landet, har enda resbarnet i klassen samt ingen affär i när heten. Gissa hur många gånger jag har stått och baka in på småtimmarna. Känns lite futtigt att skicka med två mariekex eller en macka utan margarin på . (han äter inte det, är laktosintolerant och är bergsäker på att han får ont i magen av smörgåsmargarin även om det är helt mjölkfritt.......):crazy:
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

Girasol skrev:
Ibland får vi inget och ibland skriver de mer än en vecka samt både förskoleklass och ettan på samma.
Gör det något att det står flera grupper på samma? Jag som jobbar i en 3-6:a skriver ofta samma till alla men specifierar vad som gäller vilken grupp. Bra eftersom många familjer har barn i fler än en grupp och kan se allt på ett brev. Och är det inte bra att det står flera veckor? Då slipper du ju det där "om två dagar". Vi har lite :angel: annat att göra i skolan än att skriva veckobrev, är jätteskönt att dels kunna vara ute i god tid och dels skriva flera saker i samma brev för att både slippa skicka hem lappar ofta (spar pappaer o miljö bla) och slå flera flugor i en smäll (arbetsbesparande).
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

Men ring och byt tid hos dietisten!
Ska ni inte vara där direkt på morgonen hinner du ju det med god marginal.
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

ja det funderar jag på att göra (eller rättare sagt försöker komma på sätt att slippa att ringa någonstans alls :angel: med andra ord så kommer jag säkert ringa och väcka maken tiiiiiidigt i morgon och så får han ta hand om allt :idea: )... men jag blir ändå irriterad när jag i GOD TID frågar om det är något speciellt just den dan och får höra att det inte är så...

det är ju bara det att tider hos just dietisten inte växer på träd direkt och dom säkert hade velat kunna ge "vår" tid till någon annan... och eftersom jag sagt att sonen skulle vara ledig så har dom avbeställt hans mjölkfria lunch i skolan....
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

*ler* Skrev kanske lite luddigt. När vi får för mer än en vecka samtidigt så kan det hända att första veckan redan lider mot sitt slut. Det där med att få lapp en till två dagar innan får vi iallafall -för det är sånt fröknarna glömt skriva.
Sen om jag får klaga lite till så den fröken som brukar skriva breven är ju inte helt duktig på att skriva för vilken klass det gäller. Har framfört detta till vår fröken och fick medhåll, där hon även talade om att vi inte är de enda föräldrarna som tycker att veckobrevet är svårläst.
Annars så tycker jag bra om fröknarna. De brukar ha koll :angel:
Vet inte hur många gånger de glömt skicka ner sonen till skolbilen (den går ej i direkt anslutning till skoldagens slut utan han får ju vänta in de lite äldre barnen och är på fritids under tiden) så han missar den. Kan erkänna att jag blir lite skogstokig och har talat om för skolan att om det är deras skyldighet att se till att han kommer på skolbilen så får de ombesörja resan hem vid ev miss. Vilket har funkat kanonbra. :crazy: å andra sidan gick skolbilen hem en timme tidigare sista dagen innan sportlovet vilket de glömde upplysa oss om. Som tur var kom jag hem strax innan. Inte kul för en 6 åring att komma hem till låst hus och inte veta var mamma och pappa är.... ojdå var svaret......
Nu ska jag inte klaga mer..... att han får stryk av en annan unge är en helt annan historia som jag tagit med rektorn och det har blivit betydligt bättre. Så nu trivs gossen i skolan och gör framsteg.....:bow:

/Jennie , något luttrad....
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

Men om det serveras potatis med nåt så kanske han kan äta delar av lunchen. Eller gör som min mamma (har en lillebror som lider av mjölkproteinallergi, gluten och laktosintolerant.) Hon skickar med egen matlåda att värma i micron...
(brukar få göras vid varje start av nytt läsår...)
 
Sv: nu är jag lite småirriterad...

det gick jättebra, R. hade älskat filmen och vi hann till dietisten (lyckades gå vilse på sjukjuset dock :angel: men deras skyltning är hemsk)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 439
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Mois
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 959
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp