Var och kollade Loppan igår och det visar sig vara en gaffelbandskada lågt.
Min fina lilla slitvarg till häst
.
Hopphäst ska man nog aldrig tänka henne som men visst finns god prognos att hon blir ok.
Men det här tar och ska ges tid..
Veterinären tyckte att betäckning hade varit ett bra alternativ i vår men fungerar ju inte för mig nu.
Jag är faktiskt väldigt, väldigt ledsen. Men det finns många som har haft betydligt mer otur med sina fina hästar. Men är inte så stark själv just nu..
Jag saknar också väldigt mycket att ha häst "hemma"..Även om jag till viss del styr hur jag vill ha saker, så ändå..Det är rätt skönt att kunna göra helt som man vill.
Stället är kanon och jättetrevligt folk och jag ser det som en kanonlösning nu.. fast jag och gubben har lite olika värderingar och dom kommer ut sent och han tar in sina tidigt..Det är väl han som kanske är den negativa biten även om det fungerar mycket bättre än jag först trodde.
Jag försöker hala på minas utevistelse em/kväll men dom blir ganska oroliga och vill också in. Bellona är värst och kan ju inte gå ensam.
Behöver göra en mindre hage, inte lätt i 7 minus
..
Nu ska jag upp och till mina djur och jag och Bellona ska rida för instruktör på fm. Väldigt försiktigt träning med mycket skritt men även lite inslag med trav och galopp och det som är bra är att hon "kan" rehab. Tycker det är skönt att ändå få lite verktyg och skyndar långsamt.
Det är för tillfället en glad Bellis med ett sjujädra driv
..Sen jag hoppas hitta lite mer lyssnande.
Så får vi se lite längre fram i vår med försäljning.
Vore bra och skönt även om jag nästan får "ge" bort henne och det gör det lite svårt så man säkert hittar en bra ryttare som nöjer sig med den nivå hon kan vara på. Är ju ingen häst som man ska ha förhoppningar om upp i klasserna iom skadan i has.
Veterinären såg dock inga problem i där hon är nu men "Hon blir ingen svårklass häst" uttryckte hon sig vid vårat åb.