norton bett

sandra_bure

Trådstartare
är det någon som har en bild på ett norton bett???? jag har ett btt istallet som jag använderkt.. men det " innehåller" 2 små bett.. är det ett norton... hamm.. tacksam för svar..

Norton Citation Bit

BIT2875.jpg

Sv: norton bett

Snyggt kort på ett Norton.
Kanske bör man nämna att det är tufft bett. Det kräver en känslig hand. Dom två "vingar" på det tunna av betten spännas i en stropp som går upp över nosrygg/panna, typ australian cheekprotector. När man drar i tyglarne saxar bettet sig och trycker mot gommen. Inget att använda i onödan, tycker jag.
Många vrålpullare är egentligen rädda om munnen och svarar ofta bättre på ett milt bett som en gelestång t. ex.
Fan, va klok jag är. :angel:

jag kör våra travare med detta.. och det funkar skitfint..... dom som pullar så mkt använder jag detta på.. dom blir jättefina..

Hej sandra:rofl: Kul att se hitta dig här ute:bump: Din gamla jobbar kompis här från Gryteskog en gång i tiden.... väldigt länge sedans förstås. Men nu när jag så ditt namn och ditt intresse för bett så kan jag medela att jag arbetar för 2 veterinärer nu mera. Där av att den ena är speciallicerad på just bett och häst tänder. Du måste gå in på våran hemsida. www.lundens.com Inte för att den är så uppdaterad. Men nu har vi fått fiber kabel så kanske att det kan bli lite bättre på den fronten. Om du vill veta mer om hästens mun och om hur betten fungerar kan du alltid ringa och kanske kan jag komma ut till dig och dina kompisar en dag och undervisa er lite med när jag ändå är i skåne. Du kan alltid ringa mig på kliniken 0346-91200 om du glömmt mitt mob nummer annars kan du höra av dig på det. Kram

Hej sandra:rofl: Kul att se hitta dig här ute:bump: Din gamla jobbar kompis här från Gryteskog en gång i tiden.... väldigt länge sedans förstås. Men nu när jag så ditt namn och ditt intresse för bett så kan jag medela att jag arbetar för 2 veterinärer nu mera. Där av att den ena är speciallicerad på just bett och häst tänder. Du måste gå in på våran hemsida. www.lundens.com Inte för att den är så uppdaterad. Men nu har vi fått fiber kabel så kanske att det kan bli lite bättre på den fronten. Om du vill veta mer om hästens mun och om hur betten fungerar kan du alltid ringa och kanske kan jag komma ut till dig och dina kompisar en dag och undervisa er lite med när jag ändå är i skåne. Du kan alltid ringa mig på kliniken 0346-91200 om du glömmt mitt mob nummer annars kan du höra av dig på det. Kram

hej du.. det var inte lätt att veta vem du va? med tanke på att jag jobbade med några stycken där ute...:rofl:
tja..bett tycker jag ju om,, men inte så som min tränare..hehe.. han bytar bett var dag.. kram...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA