Norsk skogskatt

Sv: Norsk skogskatt

Som uppfödare under många år är det givetvis bara positiva erfarenheter av denna ras. Än så länge en sund och frisk ras. Pigga glada och nyfikna, vill gärna vara med och vara i centrum - ALLTID! :D

*tips* Ta bort 's' i mitten av Skog och katt, det ska inte vara där.
Rasen heter Norsk Skogkatt.
Har ingen egen erfarenhet av rasen så, men har träffat en hel del trevliga och vackra exemplar.

Jag har läst att de behöver mycket utrymme, stämmer det? Hur mycket brukar de kosta (ser oftast 4500:-)?

Det är många som skriver med s. Men rätt ska vara rätt ;)
Priserna ligger på snitt 5000:- tror jag. Titta på den "nyaste" färgen Amber, mycket vacker !!

Underbara, fina å snälla. Dom jag träffat och ägt har varit jättekeliga och framförallt smarta.
Kan inte tänka mej att nånsin ha ngn annan ras. (vad jag vet :p )

Amber har funnits i minst tolv år så ny är den inte men väldans i ropet just nu!

Men det är väl först nu man vetat vad det var? För bara nått år sen sades det ju vara golden eller choklad.

Det är en härlig, trevlig och social ras, jag bara ääälskar dem!!!

:love: :love: :love:

Senast ändrad av en moderator:

De pratas väldeliga om dessa färger fortfarande och ännu finns det katter som närmar sig 2- ålder och man inte kan bestämma färg! Nä tacka vet jag NFO katter där man klarar av att färgbestämma utan expertis (gärna bruntigre/tabby) i mitt tycke den ursprungliga och enda färgen!

Vi har en korsning med bondkatt och skogis. "Lilla" Måns är såååå underbar! :love: :love: Han är världens mest kolugna katt och han inger respekt tycker jag. Han är en jättebra familjekatt då han står ut med allt kramandes och pussandes och pussar gäärna BLÖTA pussar tillbaks! Han är en katt som vill vara med hela tiden (förutom när han sover) och är allmänt jättego! Har bara positivt att säga!!! :) :love:

Kan bara hålla med :) Ville visa mina kissar men länken fick ju inte ligga kvar :o tänkte inte på att det ser ut som att jag försöker sälja katt då :o

De är iallafall superkramiga och pussiga, en av mina till och med blir så till sig vid kel att hon dreglar :D
Man känner sig aldrig ensam när man har en skogis som kompis :love:

hehe, appropå färger så är jag så glad åt att hålla på med ryssa, dom har bara en färg (om man nu inte bor i vissa andra länder förståss) :D

Har också en dreglis-kille. Det droppar ibland från munnen när man gosar... :-)

ja, oj... min katt är otroligt kelig och lönnfet.
Den finaste katt som finns! :love:
Min Saxen!

Allt funkar bra så jag vet inte vad du menar riktigt med " vad man har för erfarenheter"?!

Japps! Dregelkatter är dom också! :D Man behöver inte mer än PETA på Måns så brörjar han dregla! :D Inte fullt så mysigt ALLA gånger... :crazy: :rofl:

Mitt intryck av skogkatt är att det är en hund i kattkläder :eek: .
Helt underbara :love:

Där får jag hålla med. Har haft skogisar och bondkatter samtidigt, och skogkatterna har ett sätt att föra sig som skiljer dem från andra katter. Lite mer direkta, lite mer krävande, inte så självständiga som bondkatterna kan vara. Mer som mina hundar. Har ändå hållt alla katterna på samma sätt (inne).

Efter att min yngsta skogis dog i höstas, 13½ år gammal, har jag bara två katter kvar. En bondkatt på 8 år och en skogis på 15 år.

För att vara helt ärlig så utnyttjar gamlingen ålderns rätt att få det mesta som han vill. Han är väldigt intelligent och vet precis vilka stenar som ska dras. Men vilken härlig katt det är. :love:

Hoppas på att få behålla honom ett tag till.

// Isa

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 593
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
169
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
391
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama