bigganl
Trådstartare
Denna vinter har vi mer snö än vi brukar ha. Dessutom har jag för första gången en häst som går på staketen och demolerar dem lite som han känner för. Det enda som hindrar honom från att gå på staketen är att sätta trådarna väldigt högt. Då låter han bli. Vi har höjt överallt så mycket det går, men med all denna snö har staketen blivit väldigt låga. jordningen blir ju också sämre på vintern när det är tjäle i backen, men det är trots allt ström i staketen.
För en norrlänning är ju våra snömängder något som man troligvis skrattar åt. Därför vänder jag mig till er som bor i norrland och är vana stora snömängder och stark kyla.
Hur gör ni med staketen på vintern? (både för att ha så mycket ström som möjligt i dem och för att de inte ska bli för låga när snötäcken blir väldigt tjockt)
För en norrlänning är ju våra snömängder något som man troligvis skrattar åt. Därför vänder jag mig till er som bor i norrland och är vana stora snömängder och stark kyla.
Hur gör ni med staketen på vintern? (både för att ha så mycket ström som möjligt i dem och för att de inte ska bli för låga när snötäcken blir väldigt tjockt)