Norrköpingsbor! Eller Norrköpingskunniga

_Charlotte_

Trådstartare
Jag sitter och funderar på Bråvallafestivalen. Vill åka, men vill inte bo på campingen ;) så jag kollade på hotels.com efter hotell, men det finns såklart inget. Eller en svit för typ 40 tusen, annars verkar det vara linköping som gäller.
Så...
1. Hur svårt/besvärligt/krångligt är det att ta sig från norrköping till linköping klockan mitt i natten? Med respektive utan bil.
2. Finns det andra ställen än hotels.com där det kan gå att hitta boende? Alltså boende som är relativt tryggt och sådär. Jag kan ingenting om att hitta hotell/vandrarhem etc. inom Sverige, och kan ingenting om Norrköping, så alla tips mottages tacksamt!
3. Finns det andra, lugnare campingar i närheten av bråvalla där man kan bo, som är på typ promenadavstånd?

1. Allt beror på vad du tycker är svårt/krångligt/besvärligt. Är det krångligt att gå typ 20 min för att komma till en spårvagnshållsplats? åka genom halva stan för att komma till resecentrum för att sedan åka tåg i typ 40 min?
Klockan mitt i natten går det inte så många spårvagnar/tåg/bussar men, det finns ju alltid taxi! Med egen bil är det relativit lätt att köra till linköping. E4:n är inte krånglig att hitta till. Mellan linköping- norrköping 40 min typ.
2. Norrköpings turistbyrå http://www.upplev.norrkoping.se/Kontakt_3__1053.html
3. Vad är promenadavstånd för dej? 15 min? 30 min? 1 timme?
Jag vet att det finns camping vid Himmelstadlund ca 45-60 min gångavstånd och det finns ett vandrarhem i Svärtinge ca 30-45 min gångavstånd.

Ta dej en funderare, hur långt är du verkligen beredd att gå efter 12 timmar (minst) festande och lite trött i fötterna?

På booking (brukar alltid boka där själv, det har funkat i 100% av fallen i flera olika länder) får jag upp flera alternativ på Norrköping som börjar på runt 2000 kr för 25-28 juni för en person. Hur det sedan ser ut med att ta sig runt vet jag inte alls, men kolla där!

1. Allt beror på vad du tycker är svårt/krångligt/besvärligt. Är det krångligt att gå typ 20 min för att komma till en spårvagnshållsplats? åka genom halva stan för att komma till resecentrum för att sedan åka tåg i typ 40 min?
Klockan mitt i natten går det inte så många spårvagnar/tåg/bussar men, det finns ju alltid taxi! Med egen bil är det relativit lätt att köra till linköping. E4:n är inte krånglig att hitta till. Mellan linköping- norrköping 40 min typ.
2. Norrköpings turistbyrå http://www.upplev.norrkoping.se/Kontakt_3__1053.html
3. Vad är promenadavstånd för dej? 15 min? 30 min? 1 timme?
Jag vet att det finns camping vid Himmelstadlund ca 45-60 min gångavstånd och det finns ett vandrarhem i Svärtinge ca 30-45 min gångavstånd.

Ta dej en funderare, hur långt är du verkligen beredd att gå efter 12 timmar (minst) festande och lite trött i fötterna?

Tack för svar!
Det låter lite väl krångligt att ta sig till Linköping med kollektivtrafik iallafall... Eller ja, inte så krångligt, men långsamt. I synnerhet om det kanske inte ens går tåg och spårvagnar den tiden :p
Gå 30-45 minuter är helt okej för mig, men kanske inte så värst mycket längre. Jag har så dålig koll på Norrköping så jag vet inte hur "långt" i stan man kommer på den tiden. Ska kolla upp det du tipsade om iallafall och se om det kan vara nåt :)

På booking (brukar alltid boka där själv, det har funkat i 100% av fallen i flera olika länder) får jag upp flera alternativ på Norrköping som börjar på runt 2000 kr för 25-28 juni för en person. Hur det sedan ser ut med att ta sig runt vet jag inte alls, men kolla där!

Tack för tipset! Då ska jag kolla där också :)

På dagen så är det inte svårt att ta sig ifrån andra ändan av Norrköping till Bråvalla men, jag misstänker att efter kl 2 är det rätt jobbigt om man ska ta kollektivtrafiken. Om jag skulle vara dej så införskaffa ett par hörselskydd, ett slagträ och en husvagn och sov, sedan på Bråvalla s camping. Tror att det ska finnas en "lugn" sektion på campingen. :)

På dagen så är det inte svårt att ta sig ifrån andra ändan av Norrköping till Bråvalla men, jag misstänker att efter kl 2 är det rätt jobbigt om man ska ta kollektivtrafiken. Om jag skulle vara dej så införskaffa ett par hörselskydd, ett slagträ och en husvagn och sov, sedan på Bråvalla s camping. Tror att det ska finnas en "lugn" sektion på campingen. :)

Slagträ :D
Jag har funderat på det också, att hitta en husvagn eller husbil att ta med mig, men jag är verkligen inte mycket för campingliv alltså :o Lite för bekväm för mitt eget bästa kanske... :idea:

Jag sitter och funderar på Bråvallafestivalen. Vill åka, men vill inte bo på campingen ;) så jag kollade på hotels.com efter hotell, men det finns såklart inget. Eller en svit för typ 40 tusen, annars verkar det vara linköping som gäller.
Så...
1. Hur svårt/besvärligt/krångligt är det att ta sig från norrköping till linköping klockan mitt i natten? Med respektive utan bil.
2. Finns det andra ställen än hotels.com där det kan gå att hitta boende? Alltså boende som är relativt tryggt och sådär. Jag kan ingenting om att hitta hotell/vandrarhem etc. inom Sverige, och kan ingenting om Norrköping, så alla tips mottages tacksamt!
3. Finns det andra, lugnare campingar i närheten av bråvalla där man kan bo, som är på typ promenadavstånd?

Jag vet inte hur det ser ut med kollektivtrafiken mellan Norrköping och Linköping klockan mitt i natten, men jag vet att de har kört extra turer med spårvagnarna tidigare år mitt i natten. Så att ta sig till resecentrum är ju i alla fall inget problem. Vid resecentrum finns även ett vandrarhem som du skulle kunna prova med.

Vad jag vet finns det också privatpersoner som kan hyra ut boende, troligen annonseras det ut på annonssidor innan. Sedan har de ju tidigare år också erbjudit lugn camping på Bråvalla, det kan ju också vara ett alternativ. "Vi" andra kommer ju inte in där, som inte önskar lugn camping.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Äldre Funderar på att dra med mig sambon på en natts övernattning inom Sverige i mars men kan inte bestämma mig för vart någonstans. Det får...
2
Svar
26
· Visningar
1 844
Islandshäst Jag har funderingar på att börja tävla med min islänning, men hur gör man?! Jag har haft min islänning i 2,5 år. Tidigare har jag ridit...
Svar
6
· Visningar
1 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka