Sv: Nonchalant stallägare eller vad??
Mitt sto går alltid bakom mig om jag ite utryckligen ber henne gå bredvid. Hon har dock aldrig sprungit på mig oavsett vad. Blir hon rädd springer hon ut bredvid.
En häst som lärt sig gå balom ledaren skall också ha lärt sig att under inga omständigheter gå på ledaren.Nu handlar det här om en märr, men iaf. Kan dra ett annat exempel, hon har två P.R.E märrar som hon lärt dom att dom skall gå bakomd en som leder, och dom skall dagligen så här års ledas ner i en backe som är lerig, märrarna sugs fast i leran och får panik, då springer dom rakt fram, där går ledaren, då dom lärt sej att gå bakom och lyder order, så spinger dom ju för fan rakt på ledaren i panik, inte deras fel, för dom är lärda det, men de är STOR fara för perosnalen och övriga som leder. VEM TAR ANSVRET?? Antinge skadar hästarna sej i denna leriga backe när dom sugs fast, eller de som leder, troligt is ledarna, efterosm hästarna springer rakt bakom dom. BRIST PÅ SÄLERHET???
Mitt sto går alltid bakom mig om jag ite utryckligen ber henne gå bredvid. Hon har dock aldrig sprungit på mig oavsett vad. Blir hon rädd springer hon ut bredvid.