njurproblem?

G

geisy

Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle kunna vara njurproblem? eftersom sticka visag höga värden av hemoglobi (blod) i urin. Någon som haft liknande problem och som vet vad som ska göras?

Sv: njurproblem?

Urinsten?
Jag har hört, men jag vet inte om det är sant, att hästar för många år sedan kunde gå utan täcke utan att bli sjuka.:angel:

Sv: njurproblem?

Jag håller just nu på med att få min häst, han har fått urinsten... Dessvärre har en av stenarna trillat ner i urinledaren vilket har gjort att njuren inte funkar som den ska...
Han kissar inte speciellt mkt men väldigt ofta och mängden blod i är väldigt varierande.
Mitt tips är att kolla upp det grundligt bums!
Vad jag förstår är det är typ 1 på miljonen som får detta och den platsen har ju jag redan tagit så förhoppningsvis är det bara en "enkel" urinsten... :smirk:

All lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 714
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
560
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
18
· Visningar
1 716
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam